Cestující to nejvíce pocítí od března 2024 do listopadu 2025, kdy bude stanice průjezdná jen omezeně. Sníží se kapacity trati hlavně pro vlaky v regionální přepravě. Intervaly se prodlouží z dnešních 15 na 30 minut. Během stavby nové budovy bude zázemí pro veřejnost zajišťovat provizorní čekárna pro 250 lidí.

Zbrusu nové nádraží

Stará nádražní hala po 70 letech zmizí. Nová se stane součástí přilehlého dopravního terminálu.

„Půjde o prosklený a zčásti dvoupatrový objekt. V přízemí se vybudují pokladny, obchodní prostor a sociální zázemí. Uprostřed haly budou eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující a dalším komerčním prostorem,“ řekl ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Anketa

Žili byste raději v Praze, nebo Brně?

Praha
Brno

Zásadní přestavbou projde kolejiště ve stanici, tři dopravní koleje se prodlouží posunutím kolejového rozvětvení dále směrem na Kuřim.

Postaví se nová nástupiště a jejich zastřešení, mimoúrovňový přístup k nim zajistí podchod, který se rozšíří a zároveň prodlouží, aby propojil přednádraží s Myslínovou ulicí.

Brána do Brna z Vysočiny

Stanice Brno-Královo Pole patří mezi významné dopravní body jak z hlediska železniční, tak i městské a příměstské dopravy. Vlaky zajišťují vedle spojení s Vysočinou především obslužnost do spádových měst a vesnic na Tišnovsku. Pro desítky tisíc lidí je pak královopolské nádraží každodenní vstupní branou do Brna.

VIDEO: Nové hlavní nádraží v Brně postaví podle návrhu architektů z Nizozemí. 

Video
Video se připravuje ...

Nové hlavní nádraží v Brně postaví podle návrhu architektů z Nizozemí. KAM Brno

Fotogalerie
17 fotografií