„Současné umístění je nevyhovující vůči okolní zástavbě. Nádraží je hlavně překladištěm kameniva a sypkých hmot. Zvyšuje tím zátěž pro obyvatele i cestující v podobě hluku, vibrací a prašnosti,“ vysvětlil starosta Vyškova Karel Jurka (51, ODS).

Ve spolupráci s ministerstvem dopravy, Správou železnic a Armádou ČR se má nákladní nádraží posunout asi o kilometr do průmyslové zóny. „Přesunem nádraží nám vznikne parkování pro asi 500 aut,“ prozradil plánované využití plochy místostarosta Karel Goldemund.

Kdy přesně nákladní nádraží ve Vyškově vzniklo, nikdo už přesně neví. Původně sloužilo zejména vojákům. V současné době se přes něj vozí hlavně kamenivo. O přesun usiloval Vyškov už několik desetiletí. Podařit se to má nyní díky budování vysokorychlostní trati Brno – Přerov. Náklady nejsou zatím vyčísleny.

VIDEO: U Vyškova začala kompletní rekonstrukce dálnice D46.

Video
Video se připravuje ...

U Vyškova začala kompletní rekonstrukce dálnice D46. Hynek Zdeněk

Fotogalerie
3 fotografie