„Jde pro ně o primární přístupovou cestu do Brna. Předpokládáme, že se kolony v ranních špičkách zmírní," řekl ředitel Správy a údržby silnic Roman Hanák. Silničáři museli rozhodnout i o osudu dvou mostů s cihlovou klenbou z roku 1900.

Větší most byl v havarijním stavu a v části hrozilo jeho zřícení, druhý byl ve špatném stavu. Dělníci je zbourali a nahradili jedním novým. Součástí stavby byla i rekonstrukce přilehlých úseků silnice v délce 285 metrů.

Rekonstrukci oddálily majetkoprávní problémy. „Jeden z majitelů, který vlastnil pozemky pod silnicí a pod mostem, je nechtěl za žádnou cenu prodat Jihomoravskému kraji. Nakonec prodal jenom ty pod mostem a i pod tlakem veřejnosti nakonec souhlasil se stavbou," upozornil investiční náměstek ředitele jihomoravské Správy a údržby silnic Jindřich Hochman.

Oprava přišla na téměř 29 milionů korun ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

VIDEO: Kolona na dálnici D1 je vždycky zkouškou nervů pro řidiče.

Fotogalerie
9 fotografií