Obě Maria vozí pasažéry na lince číslo 30, která vede z Bystrce do Králova Pole a na lince 35, pendlující mezi Mendlovým náměstím, nemocnicí na Žlutém kopci a Barvičovou ulicí v Masarykově čtvrti. Jízda v nich je tichá a hodně svižná, zjistil reportér Blesk.cz.

„Vozy teď musí dohromady ve zkušebním provozu najezdit dvacet tisíc kilometrů s cestujícími,“ řekla mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová.

První dvě Maria už předtím musely odjezdit po Brně bez pasažérů dohromady 10 000 kilometrů, polovinu z toho bez zátěže. „Místo skutečných lidí jsme pak v druhé půlce testování použili stará železa a velké nádoby s vodou,“ dodala Doležalová.

Ušetří 100 milionů

Trolejbus Mario je unikátní tím, že si jej smontoval brněnský dopravní podnik sám vlastními silami. Od výrobce jej dostal jako skládačku. Ve skládání trolejbusů je podnik v rámci ČR výjimečný. Montováním trolejbusů zdejší technici a dělníci navazují na zkušenosti, které získali před nedávnem skládáním nových tramvají Drak.

Podle generálního ředitele dopravního podniku Miloše Havránka by v dílnách měli do konce roku smontovat dalších pět vozů. „Původně jsme plánovali deset vozidel, tolik jich ale asi nestihneme,“ poznamenal ředitel. Za kus zaplatí přitom 7,4 milionu. Vlastním sestavením vozidel ušetří dopravce dohromady až sto milionů korun.

Pokud mají fanoušci technici zájem si na Maria počkat, může si jeho aktuální polohu zjistit na webovém portálu DPMB info. V aplikaci stačí zadat do lupy číslo vozu – Maria mají 3065 a 3066.

VIDEO: Ředitel DP Brno Miloš Havránek o výstavbě nové tramvajové smyčky u vozovny v Pisárkách.

Video
Video se připravuje ...

Ředitel DP Brno Miloš Havránek o výstavbě nové tramvajové smyčky u vozovny v Pisárkách. Jiří Nováček

Fotogalerie
5 fotografií