„Zatímco na straně k obchodnímu domu Letmo má místo silnice vzniknout pěší zóna, díky čemuž bude možné například odstranit z nejsevernější zastávky tramvaje zábradlí, u jižní zastávky přiléhající k nádražní budově kritizované zábradlí zůstane,“ řekla mluvčí magistrátu Anna Dudková. Vznikne tam ale průchod a místo pro přecházení k vlakům.

Řidičům se od 1. března uzavře Nádražní ve směru z Koliště na Nové sady. Auta projedou jen v opačném směru. Od viaduktu bude přikázaný směr jízdy na Benešovu. „V opačném směru bude doprava z Benešovy svedena pod viadukt a na křižovatku Dornychu, Křenové a Koliště,“ upřesnila Dudková.

Pěší budou muset staveniště obcházet podél budovy hlavního nádraží. K němu se sjíždí 7 z 12 linek MHD, to je 2 600 spojů denně. Kapacita uzlu je půl milionu lidí, přestupuje zde denně přes 60 000 cestujících.

Benešova se stane jednosměrkou

Auta po dokončení stavby projedou Nádražní ulicí pouze ve směru od Nových sadů. Budou však moct odbočit pouze pod viadukt a nebudou moci pokračovat do Benešovy ulice, tak jak tomu bylo doposud. Kolem Letma se nebude jezdit vůbec, vznikne tam pěší zóna.

VIDEO: Nové hlavní nádraží v Brně postaví podle návrhu architektů z Nizozemí. 

Video
Video se připravuje ...

Nové hlavní nádraží v Brně postaví podle návrhu architektů z Nizozemí. KAM Brno

Fotogalerie
9 fotografií