Není podstatné, zda prostředek MHD jezdí na elektřiny, naftu, benzín či plyn. Ceny všech energií strmě rostou. Dopravní podnik momentálně předpokládá, že bude potřebovat přibližně o 250 milionů korun navíc. Na problém upozornil server idnes.cz.

Nechtějí zdražovat jízdné

„Jedná se o závažný problém, který při nejhorším scénáři může ohrozit provoz městské hromadné dopravy,“ potvrdila mluvčí DPMB Hana Tomaštíková. 

Brněnský magistrát, stejně jako jihomoravský hejtman, zatím hledají cestu, jak získat potřebné prostředky. Jednoznačně ale odmítají, že by měly vzejít z vyšší ceny jízdného. „Zdražování jízdného vůbec není na programu jednání,“ ujistil hejtman Jan Grolich (37, KDU – ČSL).

Omezení spojů

Brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (53, ODS) vidí jako nejschůdnější cestu část zvýšených nákladů uhradit z rozpočtu města a kraje a část uspořit snížením frekvence spojů. „Už i prodloužení intervalu o minutu až dvě přinese velkou úsporu. Musí se ale vybrat spoje, kde lidé jezdí méně,“ zdůraznil Kratochvíl.

DPMB potřeboval loni na svůj provoz 3,1 milirady korun. Z toho jen necelou miliardu vybral na jízdném. Více než dvě miliardy korun potřeboval dotaci z veřejných financí. Jízdné se nezvyšovalo deset let.

VIDEO: Brněnský dopravní podnik funguje už přes 150 let.