Haluška se rozhodně čísla 13 nebojí. Poprvé řídil auto ve 13 letech a ve středu ve 13 hodin usedl do závodního speciálu KTM X-BOW RR společně s navigátorem Robertem Kotlabou. Nevidomému jezdci zastupoval oči.
Hendikep lze zvládnout
„Vím, že nás nečeká nic snadného, ale věřím, že se nám podaří zajet slušný čas,“ řekl krátce předtím, než zasedl do otevřeného vozu bez střechy. Po tři čtvrtě hodině byl speciální rekord na světě. Jeho hodnota zní: 3:40 minut.
Haluškovi přesto prioritně nešlo o čas, ale o poselství. „Chtěl bych tímto pokusem ostatním nevidomým ukázat, že i přes svůj hendikep nemusí přestat snít a mohou se prosadit v čemkoliv, co je baví a naplňuje,“ vysvětlil.
Výsledný čas 3:40 minut je zapsán mezi oficiální traťové rekordy Automotodromu Brno. Haluška jel průměrnou rychlostí 88,4 km/hod a maximální rychlost měl 186,7 km/h. Masarykův okruh měří 5 403 metrů.
V květnu 2020 zdolal Haluška za 4:42 minuty automobilový okruh v Mostě (měří 4 222 metrů). Dosáhl přitom maximální rychlosti 101 km/hod. Jel v závodním Renaultu Clio s navigátorem Jaroslavem Ševčíkem. Slepý bandita řídil už několik sportovních aut a tank T-72. Za měsíc chce letět i v letadle.
KTM X-BOW RR je závodní speciál brněnské závodní stáje RTR Projects. Disponuje 360 koňmi a z 0 na 100 km/hod zrychlí za necelé 4 vteřiny.
VIDEO: Brněnský okruh je schopen hostit nejen závody motocyklů, ale i formulí.
Start závodu formulových vozů BOSS GP na Masaryko vě okruhu Zdeněk Matyáš