Podle Květoslava Havlíka, mluvčího společnosti Kordis, která dopravu na jižní Moravě koordinuje, by měly být všechny vlaky polepené v nejbližších dnech. „Zatím se cestující musejí orientovat podle cedulek za okny dveří vagonů,“ uvedl mluvčí.

Přesný termín, kdy železničáři všechny vagony polepí, ovšem není nikdo schopen říci.

Kraj: Ani haléř nazmar!

Povinné nastupování do označených vagonů zavedl Jihomoravský kraj proto, aby mu pokud možno neunikla ani koruna z jízdného. Úřad tak chce mít jistotu, že všichni si i v krátkých úsecích mezi stanicemi koupí jízdenky a nepojede bez ní kvůli tomu, že k němu nestihne průvodčí dojít.

„Obyčejná šikana,“ svěřil se Blesk.cz Jaromír Kočiš, nastupující do vlaku na brněnské Lesné. „Nemám s tím problém,“ opáčila naopak Jana Hronková, vystupující na téže stanici z protějšího vlaku.

Zmatek v tarifech

Cestující, ale i pokladní na nádražích si stěžují, že se mnohem hůře než dříve orientují v cenách jízdenek. Tarify jsou natolik rozsáhlé, nepřehledné a plné výjimek, že běžný, sváteční cestující nebo cizinec nemá šanci se v nich orientovat.

Reportér Blesku zjistil, že například dospělý, kerý cestuje druhou třídou, má mezi Brnem a Břeclaví na výběr hned z šesti možných tarifů. Cenové rozpětí jízdenky je přitom velké – nejlevnější stojí 34 korun, nejdražší 104,50 korun.

Kraj i dráhy cestujícím radí, aby nakupovali jízdenky v e-shopech. V pondělky, pátky a neděle bývají ale podle zkušeností řady cestujících spoje často vyprodané dopředu. Jezdí v nich totiž především studenti, kterým stát dotuje jízdné a od nového grafikonu je dokonce „pustil“ do první třídy.

VIDEO: V Praze probíhala simulace zásahu u následků výbuchu tlakové lahve uvnitř jedoucího vlaku.

Video
délka: 01:49.10

Na Chodově probíhala simulace zásahu u následků výbuchu tlakové lahve uvnitř jedoucího vlaku. Daniel Vitouš