Dvacítka platí na provizorním mostě, který silničáři postavili na tom stávajícím. „Stav původního mostu je horší, než se původně čekalo. Na sedmibodové stupnici byl označen druhým nejhorším stupněm,“ vysvětlil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Silničáři na něm od podzimu loňského roku původně omezili rychlost na 30 km/hod. Na jaře 2019 ale zjistili, že mnozí řidiči ji nedodržují. Někteří jeli i šedesátikilometrovou rychlostí a životnost mostu se tím výrazně zkrátila. Snížili proto rychlost na 20 km/hod.


Vysoké pokuty

Od počátku srpna dohlíží na řidiče radary. „Za první týden evidujeme 1 900 řidičů, kteří na provizorním mostě překročili povolenou rychlost. Každý z nich dostane pokutu 800 korun,“ uvedl Miroslav Novák (40, ODS) starosta Pohořelic, kde se přestupky evidují.

Příští rok silnici zavřou úplně

Omezení na dvacítku má trvat do konce února 2020, poté silničáři na silnici I/52 konečně postaví nový most. „Po dobu jedné stavební sezóny tam bude platit úplná uzavírka,“ upřesnila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Řidiči se tak budou muset přes Novomlýnské nádrže vydat po silnici II/420. S ohledem na cíl své trasy tak najedou o 10 až 30 kilometrů navíc.



Řidiči mezitím kypí vzteky. „Aby na rychlostní silnici byla dvacítka, to jsem ještě nezažil,“ rozčileně gestikuloval za volantem BMW Wolfgang Müller z Vídně, který jel s rodinou do nedalekého Aquaparku.

Dálnice Brno – Vídeň

Měla být původně plně zprovozněna v letošním roce. Na rakouské straně je dálnice téměř hotova. Na české straně je hotový pouze úsek mezi Brnem a Pohořelicemi. Nyní silničáři tvrdí, že dálnice by měla plně fungovat od roku 2028.

Fotogalerie
8 fotografií