Na brněnském hlavním nádraží začala rekonstrukce dvou historických mostů. Výluka vlaků se týká těch ve směru na Střelice, týká se tedy dvou tratí do Moravských Bránic a Zastávky u Brna.

„Současná podoba výluky bude trvat do konce prázdnin, ve změněné podobě bude pokračovat do 8. prosince, kdy začne ještě větší výluka,“ řekla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.

Jak to jezdí?

Osobní vlaky od Zastávky jezdí v pracovní dny v brzkých ranních a večerních hodinách na hlavní nádraží, během dne ale většina z nich končí či začíná v Horních Heršpicích, kde je nutný přestup na vlaky od Břeclavi. Čtyři odpolední posilové vlaky do Zastávky nahradí autobusy. O víkendech pojedou všechny vlaky z hlavního nádraží, ale z jiných nástupišť, než jsou lidé zvyklí.

Stejně tak pojedou o víkendech všechny vlaky od Moravských Bránic na hlavní nádraží, v pracovní dny nahrazují autobusy pouze spěšné vlaky, osobní jezdí standardně.

Mosty za 343 milionů

Nejvíce cestující ovlivňuje výluka na lince do Zastávky, protože mezi stanicemi Brno-Horní Heršpice a Brno hlavní nádraží jezdí vlakem směr Břeclav a musí v Heršpicích přestupovat. Přestup je koordinovaný ve spolupráci s výpravčím. Náš personál je proškolený a na omezení upozorňuje cestující už ve vlaku před příjezdem do stanice," uvedla Bezuchová.

Náklady na opravu mostů s nýtovanou konstrukcí jsou 343 milionů korun. Stavbaři musí postupovat tak, aby se při ní neporušila pravidla památkové ochrany. Kvůli opravám je také omezený silniční provoz pod mosty, v každém směru lze jezdit jedním pruhem. Přesná podoba následné výluky od 1. září zatím není známá.