„Kompetence dopravy přejdou pod investičního náměstka Richarda Mrázka (ANO). Jako město jsme se zároveň dohodli, že dokončíme veškeré rozpracované věci, například v sociálním bydlení. Nově proto vytvoříme kancelář participace. Chtěli bychom přes ni dělat aktivity, které ještě do konce volebního období posunou město dál,“ oznámil Vokřál.

Hollan: Zatočil jsem s Uberem

Matěj Hollan připustil, že si s primátorem během posledního týdne určité věci vyříkali. „Výsledkem je, že doprava přechází pod gesci ANO a pana Mrázka. Za sebe musím říci, že jsme vykonali spoustu důležitých věcí. Pod mým vedením se zlepšila tvorba studií koncepce ulic nebo cyklodoprava. Vyzdvihl bych, jak se mi podařilo domluvit s taxikáři na postupu proti Uberu. Výsledkem je, že v Brně nemáme dnes stávky taxíkářů jako v Praze,“ pochlubil se Hollan.

Náměstek za Žít Brno si za přepuštění dopravy ANO vymínil i bezvýhradnou podporu města projektu rychlého ukončování bezdomovectví. „Rapid Re-housing se stává oficiální politikou celého Brna. Jde nám o tom, aby vytipované byty nebyly z více jak padesáti procent ve vyloučených lokalitách a my tak nepodporovali segregaci obyvatel,“ prohlásil Hollan. Do několika let se podle něj chce město Brno ohledně bezdomovectví dostat „na nulovou variantu.“

Na resort nestačil

Hollana k rezignaci vyzval před týdnem primátor Petr Vokřál (ANO). „Delší dobu nejsem spokojen s řízením a výsledky v oblasti dopravy. Několik měsíců jsem na tento fakt pana náměstka Hollana upozorňoval,“ uvedl tehdy Vokřál.

Matěj Hollan se podle primátora do čela odboru dopravy dostal před rokem a půl, kdy se sestavovala staronová koalice. „Od samého začátku jsem byl proti tomu, aby Matěj Hollan řídil dopravní problematiku, nicméně na poslední chvíli došlo mezi jinými koaličními partnery k dohodě o prohození si resortu dopravy za bytovou oblast. Od té doby nefunguje odbor dopravy jak má a pan náměstek byl často terčem kritiky své práce. Já Matěji Hollanovi nevyčítám některé jeho klukoviny, hodnotím pouze výsledky jeho práce a ty nejsou z mého pohledu uspokojivé,“ nechal se slyšet primátor, který až dosud veškeré průšvihy náměstka veřejně kryl a bagatelizoval.

Hollan pohrozil, že promluví o zákulisí magistrátu

Matěj Hollan kontroval okamžitě. Pohrozil, že jeho hnutí Žít Brno veřejně vypere zákulisní prádlo. „Pokud se tady veřejně otevírá téma řízení dopravy, bude nutné otevřít téma řízení města kompletně. Třeba jak se řídí takové investice. Myslel jsem si, že v rámci koalice si můžeme takovéto věci ušetřit, ale evidentně ne, takže holt budeme muset rozebírat, proč odbor investiční ignoruje projekty koaličních partnerů a řeší jen záležitosti hnutí ANO,“ nabídl ochutnávku kontroverzních témat Hollan. Naznačil zároveň, že ANO se snažilo například zfixlovat tendr na parkování v centru v Brna.

Fotogalerie
7 fotografií