„O více než čtyři tisícovky cestujících jsme překonali loňskou rekordní sezónu, kdy jsme převezli nejvíc pasažérů od 80. let minulého stolení. Nejvytíženějším měsícem byl červenec, kdy se svezlo přes 80 tisíc cestujících. Nahrávalo tomu dobré počasí, oblíbenost brněnského Prýglu, dobrá kvalita vody a hlavně našich služeb,“ shrnul generální ředitel podniku Miloš Havránek.

Budou zazimovávat

Mezi nejoblíbenější zastávky na plavební dráze lodí patří tradičně hrad Veveří a Kozí horka. Naopak nejméně lidí nastupuje a vystupuje v přístavišti Skály a Mečkov. I když lodě v letošní sezóně naposledy vyplují v neděli 30. října, práce v loděnici zdaleka nekončí.

„V příštím týdnu svezeme do přístaviště můstky a plovoucí zařízení. Následně na souš vytáhneme i jednotlivé lodě, které v zimním období čeká každoroční údržba. Ta se skládá například z demontáže baterií, obnovy venkovních nátěrů a palubního vybavení,“ vyjmenoval vedoucí lodní dopravy Martin Ecler.

Kvalitní baterie jsou základ

Pro flotilu sedmi lodí DPMB je charakteristický elektrický pohon, lodě totiž jezdí na baterie. Sedm sad baterií se skládá z 1 116 bateriových článků, kdy jeden článek váží okolo 65 kilogramů. Vydrží 7 až 8 let.

„Jejich správná údržba má vliv na životnost, kapacitu a celkovou spolehlivost. V letošním roce jsme proto investovali do výměny systému zimního dobíjení, který pocházel už z roku 1995, “ vysvětlil Havránek.

V plavební sezóně, která pravidelně trvá od dubna do konce října, zajišťuje DPMB pravidelnou linkovou dopravu z Brna – Bystrce do Veverské Bítýšky. Plavební dráha je dlouhá necelých 10 kilometrů, lodě ji ujedou za 70 minut.

VIDEO: Na Brněnské přehradě začala již 76. plavební sezóna

Video
Video se připravuje ...

Na Brněnské přehradě začala již 76. plavební sezóna. Hynek Zdeněk