Ulicí jezdí především zásobovací dodávky, kvůli kterým jsou kostky již značně vyviklané. „Souběžně by se měla opravovat i tramvajová trať, na níž se naposledy pracovalo na konci 90. let minulého století. Za opravy město zaplatí 18 milionů korun,“ řekl mluvčí radnice Filip Poňuchálek.
Centrum Brna od Rašínovi ulice, přes náměstí Svobody po Masarykovu ulici. Hynek Zdeněk
Oprava dláždění a kolejí se plánuje ve dvou etapách. Nejdříve od křižovatky s Josefskou po zastávku Zelný trh, což se má stihnout letos, a úsek od Zelného trhu na náměstí Svobody až příští rok.
Za stav může prý minulé vedení
Situace na pěší zóně se zhoršila na podzim roku 2018, kdy předchozí koalice vedená ANO spustila v historickém centru systém rezidentního parkování a umožnila volný průjezd z Rašínovy ulice přes náměstí Svobody do Masarykovy ulice a řidiči s oprávněním měli povolený vjezd do celého historického centra.
Průjezd umožňuje i současná koalice, v níž má dopravu na starosti ODS. Vydává ovšem menší počet povolení. „Proti předchozímu stavu se počet vjezdů na náměstí Svobody a do Masarykovy ulice snížil o 30 až 50 procent,“ uvedl radní Petr Kratochvíl (ODS).
Město podle něj stále zvažuje, jak situaci zlepšit. Chodci se totiž sice pohybují v pěší zóně, situace pro ně ale není komfortní. „Potenciál ke zlepšení vidíme u zásobování a taxi služeb. V tuto chvíli vyhodnocujeme sesbíraná data a během několika týdnů bychom chtěli na úrovni vedení města předložit aktualizaci stávajících pravidel,“ dodal.