Největší stavba trolejbusové trati v Brně za posledních 20 let v Novolíšeňské ulici okolo líšeňského sídliště rychle pokračuje.

Stavbaři již pracují na základech nové měnírny na konečné zastávce Jírova a také se dělají základy stožárů, které ponesou trolejové vedení. „Trať měří 1,6 kilometru a po více než 30 letech ukončí provoz provizorní smyčky Novolíšeňská,“ řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

O stavbě tratě už se mluvilo ještě před listopadem 1989, když se podařilo dobudovat trolejbusovou trať přes tehdy nové sídliště Vinohrady ze Staré osady.

Lidé, kteří však jeli z Vinohrad do Líšně, musejí dodnes přestupovat na autobusy. Za novou trať dá dopravní podnik 125 milionů korun.

Dopravní podnik počítá po zprovoznění tratě s omezením autobusů. Do Líšně budou jezdit trolejbusové linky 25 a 26, které dnes obě končí na Novolíšeňské.

Zaměří se na tramvaje

Na konečné Jírova vznikne také nové sociální zázemí pro řidiče. Cestující se zase dočkají nových nástupních míst. Souběžně se zprovozněním nové trati se mají v Brně objevit i nové kloubové trolejbusy.

Stavbou nové trati je v Brně v současnosti ukončen rozvoj trolejbusové sítě, nové projekty zatím v plánu nejsou. Město se s dopravním podnikem soustředí na výstavbu nových tramvajových tratí.

V různé fázi přípravy jsou prodloužení z Osové do kampusu, z Bystrce na Kamechy, ze Štefánikovy čtvrti na Lesnou a ze Stránské skály do Líšně.

VIDEO: Ostravská novinka. Trolejbus, který dokáže jezdit bez trolejí. Na fotce jeden z deseti kusů, které Ostrava pořídila.

Video
délka: 00:08
360p

Ostravská novinka. Trolejbus, který dokáže jezdit bez trolejí. Na fotce jeden z deseti kusů, které Ostrava pořídila. Blesk.cz/Karel Dostál