Najít v Brně během pracovního týdne parkovací místo, je někdy jak výhra v loterii. „Mým cílem je, aby zoufalí řidiči nemuseli kroužit ulicemi a doufat přitom, že se někdo chystá odjet,“ vysvětlila svou práci na vytvářeném programu.


Prvotní data získala do něj tak, že sedla do auta a s radarovým modulem detekovala prostor. Získané údaje následně doplnila o videozáznam a zaznamenávání GPS polohy volných míst.

„Následně jsem kontrolovala ve dvou oblastech, jak moc jsou údaje přesné. Program měl úspěšnost 84 % detekovaných míst, u GPS poloh byla odchylka okolo tří metrů,“ upřesnila Rafajová.


Konečným výstupem má být vznik mobilní aplikace, aby měl její výzkum praktické využití. Již nyní s ním zaujala odborníky. Do budoucna by přitom aplikace nemusela být zaměřena jen na Brno, ale po nahrání datového podkladu by mohla posloužit i pro jiná města.

VIDEO: Brněnské VUT láká ke studiu neotřelými reklamními spoty.
Video
délka: 01:22.36

Neotřelá reklama láká na studium techniky na vysoké škole v Brně. Studio Blesk

Fotogalerie
11 fotografií