Graffiti opráší nejslavnější příběhy, které psaly historii Masarykova okruhu od roku 1930 až do roku 1986, kdy stará přírodní trať hostila závodní stroje naposledy. Autory graffiti jsou brněnští streetoví umělci Pavel Beneš a Jakub Nemček.

„Motoristické závody neodmyslitelně patří k moderní historii Brna. Jsem ráda, že boxová zeď jako symbol této tradice dostane novou, důstojnou tvář,“ uvedla primátorka Brna Markéta Vaňková (ODS).

Oživi slavnou historii

Cílem projektu je oživit alespoň vizuálně staré depo, které od roku 1986 neslouží svému účelu. „Chceme připomenout jeho slavnou historii, která je jedním z největších symbolů moderních dějin města," řekl iniciátor projektu a brněnský patriot Vladimír Koudelka.

Slavnostního křtu v pátek 19. června by se měla zúčastnit řada jezdců, kteří na starém Masarykově okruhu startovali. Na závodění mezi balíky slámy a tisícovými špalíry diváků zavzpomíná Peter Baláž, sběratel Antonín Kružík slíbil přivézt motocykly Jawa, s nimiž dobýval Brno i svět legendární František Šťastný.

Sjedou se veteráni

Perlou na čtyřech kolech by měly být meziválečné vozy Bugatti a také vůz z produkce brněnské Zbrojovky, který startoval na prvních závodech na okruhu v roce 1930. Tyto a další historické stroje uvidí v sobotu 20. června návštěvníci festivalu Brno Revival v areálu Výstaviště.

 „Počítáme s tím, že na akci přijedou původní závodní motocykly, formule i cestovní automobily, které psaly historii okruhu,“ řekl organizátor Karel Kupka.

Zruší Velkou cenu?

Shodou okolností se právě v těchto dnech rozhoduje o osudu pokračování Velké ceny motorek v Brně. Španělský promotér si za zařazení závodu do kalendáře žádá ohromné sumu, Brnu poslal fakturu na zhruba 60 milionů korun, což je zhruba polovina zalistovacího poplatku, který byl stanovený na letošní rok ještě před koronavirovou krizí. O financování bude jednat zastupitelstvo a kraj o víkendu.

VIDEO: Sprejerský spolek zvelebil nevábný podchod v Brně-Líšni.