Kolik škod, které se stanou lidem na jejich majetku, ročně řešíte?

Nejde rozhodně o ojedinělé záležitosti. Například loni jsme jen z pojištění stavby a domácnosti řešili s našimi klienty více než 70 tisíc pojistných událostí. Denně tak likvidátoři v průměru zaregistrovali přes 190 škod.

Jakými způsoby se dnes hlásí pojistné události?

Nahlášení škody pojišťovně dnes probíhá nejčastěji telefonicky nebo přes webové stránky. Poté se rozbíhá proces, jehož cílem je vzniklou škodu vyřešit co nejrychleji tak, aby klient měl k dispozici peníze na svém účtu a mohl dát věci ve svém domově do pořádku.

Jak rychle vlastně takové vyřízení škody trvá?

Škody na majetku dokážeme řešit opravdu rychle, mluví za nás ostatně čísla. Ve 30 % případů škodu uzavíráme a pojistné plnění odesíláme klientům na účet už v den, kdy nám škodu nahlásili. Drtivou většinu pojistných události pak s klienty vyřešíme do čtyř dnů od momentu, kdy nám poskytnout všechny relevantní podklady. Vyřízení pojistné události může trvat jen několik minut nebo i hodin, zejména u jednodušších škod, které lze snadno zdokumentovat. A to dokonce bez návštěvy pracovníka pojišťovny.

Mohou sami lidé nějak proces řešení škody urychlit?

O tom, jak rychle peníze na svůj účet poškozený dostane nebo jak rychle se vzniklá újma vyřeší, nerozhoduje jen pojišťovna, ale může k nim významně přispět i sám pojištěný. Třeba tím, že do pojišťovny doručí potřebné podklady v kompletní podobě. V Generali České pojišťovně klientům nabízíme způsob, jak si takovou situací projít rychle a mnohem jednodušeji. Spustili jsme online asistenta Moje škody, díky kterému je možné jen s pomocí mobilního telefonu škodu na domě či jeho vybavení zdokumentovat a díky němu do pojišťovny také rovnou zaslat kromě fotek další potřebné doklady. Třeba faktury za pořízení věcí.

Autor: Generali Česká pojišťovna a.s.

Autor: Generali Česká pojišťovna a.s.

Autor: Generali Česká pojišťovna a.s.

Jak konkrétně to funguje?

Aplikace Moje škody má dvě hlavní funkce: prohlídku poškozené věci, kterou si klient díky telefonu udělá sám, a proces přikládání fotek a dokumentů ke škodě samotné. Aplikaci jsme připravili tak, že klientům v každém kroku velmi srozumitelně a návodně radí, jak má postupovat. Zvládne ji tak obsluhovat doslova každý a vše podstatné díky ní udělá za pár minut. Záleží jen na něm, kdy si na to udělá čas. Aplikaci přitom není potřeba do telefonu stahovat a instalovat. Po nahlášení škody totiž klient od likvidátora dostane SMS či e-mail s odkazem, který si spustí v internetovém prohlížeči.