Děj vás zanese do sedmdesátých let minulého století. V zapadlém divadle na okraji Čech se v časech hluboké totality se uprostřed divadelní zkoušky zjeví opilý ruský důstojník s kanystrem benzínu a chutí se bavit, ať se to okupovanému divadlu líbí, nebo ne. Hra je plná napětí a nečekaných situací, ze kterých vás bude až mrazit.

„Naše Okupace není prvoplánová inscenace o "zlých Rusácích". Je mnohem více o nás, Češích, o našich mindrácích, o naší odvaze i zbabělosti, o naší národní mytologii,” říká režisér Adam Skala.

Divadelní adaptace nabídne skvělé obsazení i absurdní komediální situace

Původní scénář Vojtěcha Maška, Marka Šindelky a Michala Nohejla se setkal s velkým ohlasem. Co můžeme očekávat od divadelní adaptace této černé komedie?

„Základní dramatický oblouk scénáře, který pojednává o jednom hodně divokém večeru v oblastním divadle, kde za hluboké normalizace probíhá noční zkouška Fučíkovy Reportáže psané na oprátce, jsme ponechali. Ale oproti filmové předloze jsme výrazně posílili linku ironického, sarkastického pohledu nejen na komunitu divadelníků, ale i poválečné dějiny Česka vůbec. Oproti filmovému scénáři jsme také posílili roli Milady, jedinou ženskou roli, kterou v našem nastudování ztvární mladá herečka Sara Sandeva. Pro diváky připravujeme v Divadle Bez zábradlí vtipnou, místy dost nekorektní a ve finále doufáme i mrazivou inscenaci,” říká autor adaptace Kryštof Pavelka.

Sara Sandeva
Autor: Zdroj fotek: Tereza Křenová

Kromě mladičké Sandevy, která je jedinou ženskou zástupkyní v hereckém týmu, v nastudování Bez zábradlí uvidíte Kryštofa Bartoše, který se do povědomí dostal veleúspěšným televizním seriálem Devadesátky, v alternaci s Janem Řezníčkem, Pavla Baťka, Karla Heřmánka ml., Zdeňka Žáka, Vladimíra Pokorného nebo Dana Kranicha a slovenského herce Jevgenije Líbezňuka, známého z filmů Čára nebo Mstitel.

Kryštof Bartoš
Autor: Zdroj fotek: Tereza Křenová

Riskovat se vyplatí

Od doby, kdy Heřmánek mladší převzal štafetu rodinného divadla, dokazuje, že po ušlapané cestičce rozhodně kráčet nehodlá. Repertoár již oživil o thriller Po konci světa, který uspěl i u kritik a vysloužil si za výkony obou protagonistů širší nominaci cen Thálie. Stejně tak uspěl na letošním ročníku Thálií s jazzovým muzikálem Cabaret, ve kterém ztvárňuje úlisného průvodce celým dějem – ikonickou postavu Kabaretiéra. Dalším a velmi odvážným počinem, který potvrzuje nové směřování divadla, je adaptace Homérova eposu Iliada. Výběr titulu s poněkud provokativním názvem Okupace a s obsazením nové herecké generace potvrzuje, že jedna z prvních soukromých scén chytá druhý dech, a to navzdory náročné době, kterou má kultura za poslední dva roky za sebou. 

Instagramový profil Divadlo Bez zábradlí