Společenská záchrana v lockdownu

Moderní technologie si svou cestu do zařízení razí zejména v posledních letech. „Já si myslím, že každý člověk s jakýmkoliv hendikepem by měl mít možnost seznámit se s moderními technologiemi a aktivně na nich pracovat,” říká ředitel pelhřimovského Domova Jeřabina, Petr Krčál. Podle něj klienti nejvíce využívají chytré telefony, které používají ke komunikaci, zábavě, ale také k socializaci. Například v době přísných pandemických lockdownů byly telefony zejména pro seniory významným pojítkem s okolním světem a vedení domova tak přivítalo pomocnou ruku společnosti Huawei, která mu chytré telefony věnovala.

Technologický gigant takto pomohl hned několika sociálním zařízením a domovům. „Vyslyšeli jsme volání o pomoc během pandemie a pomohli jsme seniorům zůstat v této těžké době ve spojení s jejich nejbližšími. Řada seniorů totiž nemá přístup k on-line hovorům, a tak jsme se rozhodli věnovat 500 chytrých telefonů lidem v domovech pro seniory. Nainstalovali jsme jim potřebné aplikace a zaškolili je. Je to skvělá pomoc lidem, kteří se ocitli v izolaci,“ uvádí Dina Mašínová, manažerka aktivit společenské odpovědnosti Huawei pro Českou republiku.

Široká škála interaktivních aktivit

Klienti Domova Jeřabina, mezi nimiž jsou také někteří s mírnými mentálními vadami, kombinovaným postižením či poruchami autistického spektra, se od léta učí pracovat i s technologickou novinkou Huawei IdeaHub. Interaktivní tabule jim umožňuje procvičovat psaní, počítat, kreslit i zlepšovat jemnou motoriku. „Lidé s poruchou autistického spektra velice rádi využívají moderní technologie a velmi dobře se na nich učí,” potvrzuje Krčál. Do budoucna plánuje domov rozšířit své technologické aktivity i o interaktivní hry, které budou zábavným způsobem pomáhat utužovat paměť a kondici.

www.facebook.com/ HuaweiCesko

twitter.com/Huawei_ Cesko

Autor: Shutterstock