Jestli o nějakém autě do puntíku platí klišé o nadčasovém designu, pak jsou to prckové ze středočeské továrny. Je jim devět let, ale vypadají šik a nápadité boubelaté karoserie dodnes vkusně vyčnívají z davu. Teď už ale opravdu přišel čas na razantní změnu.

Zatímco před deseti lety si městské minivozy vystačily s nejnutnější výbavou, dnešní zákazník čeká i od nich moderní přístup k životu. A tak se do výbavy
dostane třeba i dotykový displej umožňující zrcadlit vzhled a funkce vašeho chytrého telefonu, nebo systém bezklíčového odemykání a startování. Parkovací kameru bereme u auta s délkou 3,5 metru spíš jako rozmar.

Oproti starší verzi 107 má i řadu dalších vylepšení, jako to, že plato kufru se odklápí společně s jeho víkem a okno ve dveřích spolujezdce lze ovládat tlačítkem z místa řidiče.

Lehká váha

Podrobnější technické parametry si Peugeot zatím nechává pro sebe. Víme ale, že základní hmotnost klesne z 900 kg na 840 kg, že vůz decentně naroste do délky na 3470 mm a jeho kufr se prakticky nezmění – pojme 196 l se sadou na opravu pneumatik. Podvozek čekejme tradiční: Vpředu vzpěry
McPherson a vzadu vlečená ramena s torzní příčkou, kola budou mít průměr
14 nebo 15 palců.

Víc barev a možností

Kromě tradičního tří a pětidveřového hatchbacku bude v nabídce verze s elektricky ovládanou shrnovací střechou v černé, šedé nebo červené barvě. To aby bylo snadnější sladit plátno s jedním z osmi odstínů karoserie, tří
verzí interiéru a sedmi paketů samolepek.

Silnější motor

Co do počtu nabízených motorů si novinka polepší. Zatímco nynější auta z Kolína se prodávala prakticky výhradně se zážehovým tříválcem 1.0/51 kW,
teď je nachystána trojice benzinových motorů nové generace.