Podíl Škody na trhu nových aut se oproti předloňsku snížil o 0,57 procenta. Druhá příčka na trhu patřila loni značce Hyundai. Majitelé nově registrovali 16.239 osobních vozidel této značky, meziročně o sedm procent více. Podíl jihokorejské značky na nových registracích vozidel meziročně vzrostl o 1,14 procenta na 9,86 procenta.

Třetím nejprodávanějším autem byl loni Volkswagen. Meziročně přibylo 14.948 aut této značky, oproti roku 2012 o 1,6 procenta méně. Podíl značky na trhu nových aut v roce 2013 dosáhl 9,07 procenta.

Škoda zůstává i nadále nejčastější značkou osobního auta v Česku. Ke konci loňského roku tvořily auta z mladoboleslavské továrny 34,6 procenta osobních aut v Česku. Pomyslná druhá pozice patří značce Ford před Volkswagenem. Pětici nejoblíbenějších značek aut doplňují francouzské značky Renault a Peugeot.

Počet registrovaných osobních aut v ČR se loni zvýšil o 89.000 vozů na téměř 4,8 milionu. Průměrný věk vozového parku stoupl ze 13,9 na 14,2 roku. V Česku bylo loni poprvé zaregistrováno celkem 290.851 osobních automobilů, z toho 164.736 nových a 126.115 ojetých z dovozu. Podle ředitele sdružení Antonína Šípka je každoroční obměna vozového parku novými osobními automobily dlouhodobě jedna z nejnižších v Evropě.

V roce 2013 se procento obměny vozidlového parku opět snížilo a dosáhlo 3,5 procenta. V motoristicky vyspělých zemích Evropy se tato hodnota pohybuje v rozmezí mezi šesti a deseti procenty.

Zhoršuje se i struktura dovážených ojetých osobních automobilů. V roce 2007 byl podíl dovážených ojetin ve věku nad deset let necelých 30 procent, loni to bylo již více než 38 procent a letos v lednu 41 procent. "Nízká úroveň obnovy vozového parku a stále relativně vysoký dovoz ojetin v nevyhovující věkové struktuře má za následek vysoké průměrné stáří vozového parku osobních automobilů v České republice, které přesahuje 14 let," dodal Šípek.

Letos v lednu se prodej nových aut zvýšil o 13 procent na 13.638 vozů, což je nejlepší lednový výsledek za posledních deset let.

Škoda Auto dodala zákazníkům v loňském roce 920.800 aut, což je meziročně o 18.400 vozů méně. V první polovině roku automobilka uváděla na trh nové modely, proto byl objem výroby nižší. Ve druhém pololetí si v prodejních číslech polepšila a v prosinci dosáhla s prodanými 70.000 vozy nejlepšího prosincového výsledku v historii a meziročního nárůstu o 5,8 procenta. V příštích letech chce Škoda dále růst a do roku 2016 bude uvádět v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model.

Loni prodej aut v EU klesl o 1,7 procenta na 11,85 milionu, což byla nejnižší úroveň od roku 1995, kdy však měla unie pouze 15 členů proti dnešním 28. Podle prognózy Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) prodej nových osobních automobilů v Evropské unii letos vzroste o dvě procenta, a ukončí tak šestiletý pokles evropského trhu.