Nebyli jsme nijak bohatá rodina, do Tuzexu jsme si mohli dovolit jít jednou za rok pro pár drobností, ale moje máma měla neskutečnou schopnost najít to nejlepší, co bylo dostupné. Myslím, že to bylo díky její povaze, ona se prostě s lidmi ráda baví a pomáhá jim. Vlastně fungovala jako Google. Člověk jí řekl, že něco shání a ona často věděla, kde to může získat.

Nedávno jsem si uvědomila, že jsem po ní možná víc, než jsem si připouštěla. Jsem zvyklá pořizovat si pěkné věci, ale protože jsem pohodlná, dělám to nejraději přes internet.

Už jsem tak zběhlá, že prakticky nechodím do obchodů, to jenom když si chci udělat radost a vybrat si na sebe něco jiného, než co nosím obvykle, nebo se inspirovat na další internetové nákupy.

A nedávno jsem na internetu objevila virtuální kliniku na webu virtualniklinika.cz, kde vám praktický lékař po chatu poradí se zdravotními potížemi, ba co poradí, on i pomůže, takže jsem si ušetřila spoustu času tím, že nemusím nikam jezdit. Zaregistrovala jsem se a jsem moc spokojená. Letos jsem u lékaře ještě osobně nebyla a teď v době epidemie jsem dvojnásob ráda. Už jsem ve virtuálce, jak říkám, probrala a vyřešila s paní doktorkou svoje bolesti hlavy, jednou taky nepříjemnou vyrážku. A asi víte, jak to dopadlo, už jsem virtuální kliniku doporučila mámě, manželovi, synům a jejich ženám, kolegyním a teď i vám.

Komentář lékaře:

Celá situace týkající se pandemie COVID-19 je velice náročná. Spojit se se svým praktickým lékařem nebo specialistou může být komplikované, nemluvě o pacientech, kteří svého praktického lékaře vůbec nemají. Virtuální klinika pomáhá zajistit dostupnost zdravotní péče v takové náročné době. Pacientům jsou 24 hodin denně a sedm dní v týdnu k dispozici atestovaní všeobecní praktičtí lékaři. Až 60 % obtíží tak lze vyřešit bez návštěvy ordinace.

MUDr. Petra Bomberová Kánská, vedoucí lékařka Virtuální kliniky EUC.