Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C

Je vám zima? Šest tipů na potraviny, které vás prohřejí a ještě pomohou s hubnutím

/
  • Chilli vás pěkně prohřeje a ještě je zdravé.
    14. listopadu 2018 ● 11:39

    Nejen čepice nebo šála nás drží na podzim v teple.  I pěkně zevnitř se můžete zahřát správně vybraným jídlem. To navíc může být i zdravé a chutné. Poradíme, co si uvařit.

  • 1.

    Černé fazole vyzrají nad

    Fazole obsahují složené sacharidy, což znamená, že tělo tráví fazole pomaleji, nekolísá tak hladina cukru v krvi a nehoní vás tak mlsná. Mimo to jsou fazole dobrým zdrojem železa, draslíku, zinku a dalších minerálních látek. „V případě luštěnin si však hlídejte jejich množství, protože kromě zdraví prospěšné vlákniny a rostlinných bílkovin, jsou i zdrojem sacharidů,“ říká odbornice Monika Bartolomějová.

    Černé fazole vyzrají nad "mlsnou"

  • 2.

    Dýně a další zelenina

    Mezi ideální nejen podzimní potraviny patří mrkev, celer, zelí, kapusta a v neposlední řadě dýně. Výhodou těchto potravin jsou nejen jejich výživové hodnoty, ale také to, že je můžete vařit v páře, dusit nebo grilovat. Během podzimních měsíců jsou vhodné polévky ze sezónních potravin, zapékaná jídla a teplé pánve s restovanou zeleninou. „V hlavních chodech k nim však nezapomeňte doplnit bílkoviny. K restované zelenině přidejte kvalitní maso,“ radí Bartolomějová.

    Dýně a další zelenina j sou na podzimideální do vaší kuchyně.

  • 3.

    Chilli je lepší než pepř

    Další úžasnou ingrediencí v kuchyni jsou chilli papričky s obsahem kapsaicinu. Ten podporuje krevní oběh, metabolismus a pomáhá v boji proti hromadění tělesného tuku. Bílkovina kapsaicin totiž snižuje příjem kalorií do těla, ale pomáhá také odbourávat již uložené tukové zásoby. Chilli má také příznivé účinky na zažívání a žaludek jej lépe stráví než třeba pepř.

    Chilli vás pěkně prohřeje a ještě je zdravé.

  • 4.

    Jablka i skořice

    Udělejte si hřejivý dezert z podzimních jablíček a dostaňte do svého těla nerozpustnou a rozpustnou vlákninu. Budete mít méně hlad. Při přípravě pečených jablek vynechte cukr. Jablíčka jsou sama o sobě dost sladká. Pro vylepšení chuti je posypte troškou skořice. I ta totiž patří mezi termopotraviny a posiluje imunitu.

    Jablko a skořice, která je termokořením.

  • 5.

    Batáty aneb sladké brambory

    V našich jídelníčcích se objevují sporadicky a to je škoda. Batáty totiž oživí váš talíř barevně a především do sebe dostanete betakaroten, vitamin C a vlákninu. Batáty můžete dusit, udělat z nich kaši nebo péct v troubě jako hranolky. Nepotřebují solit. Stačí je ochutit třeba rozmarýnem.

    Batáty nebo sladké brambory jsou výkonným pomocníkem při regulaci hladiny cukru v krvi, díky čemuž snižují chuť k jídlu a zároveň jsou zdrojem snadno stravitelné vlákniny.

  • 6.

    Zázvor vás zrychlí a zahřeje

    Patří mezi tradiční podzimní potravinu s celou řadou pozitiv. Zázvor má termogenní vlastnosti, které vás udrží v teple a navíc díky nim dojde ke zrychlení metabolismu. Mimo to zázvor zmírňuje bolest svalů, takže je ideální pro ty, kteří pravidelně cvičí. Ze zázvoru si můžete uvařit čaj nebo ho přidat do jídla.

    Česnek, cibule, zázvor, zelí, pálivé koření, silný kuřecí nebo hovězí vývar a kvalitní zelené nebo bylinné čaje, které podpoří vaši obranyschopnost a zároveň vám mohou ulehčit hubnutí, jsou na podzim ideální. Neočekávejte ale zázraky. Žádné diety jako zázvorová a podobně nefungují. Zázvor, česnek i další zmíněné potraviny jsou tělu prospěšné, ale pouze ve formě, kdy je přidáte do plnohodnotného jídla,“ vysvětluje Bartolomějová.

    Zdroj: svet-zdravi.cz

    Zázvor vás zrychlí a zahřeje

ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy