23. leden 2019
Svátek slaví Zdeněk, zítra Milena

Velikonoce, svátky jídla? 5 tipů, jak si pochutnat a přitom nepřibrat!

/
  • O Velikonocích nemusíte jíst pouze salát, dopřejte si dobrot, ale s mírou a rozumem.
    14. dubna 2017 ● 09:30
     

    Pokud dodržujete stále novoroční předsevzetí, nebo už hubnete do plavek a děsíte se velikonočního hodování, můžete jíst i bez obav. Poradíme, jak na to.

  • 1.

    Všeho s mírou

    Kvalitní sváteční svíčkovou nebo vepřo-knedlo-zelo vám o Velikonocích asi nikdo vyčítat nebude a ani si to sami neupírejte, pokud máte chuť. Místo »svíčkové s pěti« si však dejte radši »svíčkovou se třemi«. S množstvím jídla to nepřehánějte, ochutnat můžete od každého trochu, ale určitě se vyvarujte spořádání všeho, co je na stole.

    Svíčková se šesti člověka zaručeně uspí.

  • 2.

    Nezdravé nahraďte zdravým

    Zkuste letos změnit dobroty k »pozobávání«. Vynechejte klasické chlebíčky v podobě bílé veky se silnou vrstvou těžkého majonézového salátu, tučným salámem a sterilovanou zeleninou. Místo toho si vytvořte vlastní verzi chlebíčků například z celozrnného pečiva s lehkým tvarohovým sýrem nebo domácí pomazánkou a čerstvou zeleninou - využít můžete například ředkvičky a voňavou pažitku. Čím více si na ozdobení chlebíčku dáte záležet, tím více vám bude chutnat a oceníte příjemnou změnu. „Na zobání si můžete připravit také zeleninu namáčenou v dipu. Nakrájejte si například mrkev, kedlubnu nebo ředkev na kousky a k nim dip ze zakysané smetany nebo jogurtu s bylinkami podle chuti,“ doporučuje výživová poradkyně Věra Burešová.

    Připravte si na Velikonoce dietnější formu zobání.

  • 3.

    Pozor na alkohol

    S alkoholem to nepřehánějte. Velikonoce svádějí k nadměrné konzumaci tvrdého alkoholu, který má více kalorií, než se může zdát. Několik panáků tvrdého alkoholu raději nahraďte skleničkou suchého bílého vína a doplňte ji sklenicí čisté vody.

    Alkohol má spoustu kalorií.

  • 4.

    Zrádné cukry

    Sladkostí je také o Velikonocích všude kolem více než obvykle. Jsou plné přidaných cukrů a často i nezdravých tuků a není dobré s jimi přejídat. Spíše, než těžké kupované zákusky si připravte zdravý domácí koláč s tvarohem a ovocem, bez zbytečně velkého množství cukru, nezdravých polev a tučných krémů. Pozor si dejte na konzumaci čokolád – namísto celé tabulky mléčné čokolády si dopřejte raději jen pár čtverečků kvalitní hořké čokolády s vysokým obsahem kakaa.

    Čokoládu si dopřejte tu, která má vysoký obsah kakaa.

  • 5.

    Nezapomínejte na pohyb

    O Velikonocích si budete chtít dopřát trochu více svátečních dobrot než obyčejně. Určitě byste ale neměli celé svátky prosedět. Zajděte si po vydatném obědě na svižnou procházku. „Rozpohybujete tím trávení a tolik se vám toho neuloží,“ radí výživová poradkyně.

    Zdroj: www.naturhouse-cz.cz

    Bez pohybu se neobejdete ani na Velikonoce.

1080p 720p 360p
ČLÁNKY ODJINUD

Dnešní horoskopy