Vždycky jsem si myslel, že je to blbost. Nevezmeš tam s sebou papír, tablet, navíc v tom prostředí mi to absolutně nemyslí, říkal jsem Kryštofovi pokaždé, když s tím přišel. Byznysové meetingy v sauně nebo ve vířivce prostě nechápu, mumlal jsem si a do tašky skládal ručník a naivně i plavky.

Kryštof, jako šéf našeho studia, seděl v rozpálené sauně jako první a zdravil se zástupcem developera kancelářských budov, kvůli kterému tohle divadlo v prostěradlech absolvujeme. Dohodli jsme se docela rychle, i když to opět nebylo nic, proč jsme naše architektonické studio zakládali.

Jak jsem zjistil za pár dní doma, ztráta tvůrčích ideálů nebyla jediné, co jsem si z meetingu ve vířivce přinesl. Svědilo a pálilo to příšerně a vzlykání Bětky, že už myslela, že máme tohle období za sebou, a jak jsem slíbil, že už se to nebude opakovat, mému stavu rozhodně nepomáhalo. Prostě ráno k nezaplacení.

Byl jsem si jistý, ale stejně mi jel mozek na 150 procent, jo, musela to být ta pitomá vířivka. Bohužel má drahá polovička tuhle jistotu nesdílela, jen co zmizela v koupelně, sedl jsem k počítači a googloval možnosti řešení. Výsledky obsahovaly buď babské rady, často za hranicí zdravého rozumu, nebo adresy nejbližších venerologických ambulancí. Polkl jsem na suchu, ale věděl, že mast á la co dům dal, mi nepomůže a návštěvu venerologie, ani dermatovenerologie Bětce nevysvětlím.

Brouzdání na internetu mě přivedlo na odkaz www.virtualniklinika.cz. Virtuální klinika, jasně, ušklíbl jsem se u představy, že můj stav sdílím s celým internetem a přilehlým okolím. Technologické řešení ze Švédska, odborné konzultace s lékaři, absolutní ochrana sdílených dat a samozřejmost lékařského tajemství, vyšetření online chatem nebo videochatem z pohodlí vašeho domova, to byly informace, kterými Virtuální klinika nahlodávala mou prvotní zarputilost. Z koupelny ustal zvuk tekoucí sprchy a já věděl, že přichází čas pro fén a já mám tak slabých 20 minut, než se Bětka vrátí.

Bylo rozhodnuto, vyplňuji online formulář a už čekám na videohovor s lékařem. Můj výraz utvořený mixem napětí, nervozity a překvapení z rychlosti navázání živého kontaktu s lékařem, rychle vyhladil milý a uklidňující tón paní doktorky na druhé straně mého monitoru. Soukám ze sebe celou šlamastiku, do které jsem se dostal a obavy, které to vyvolalo nejen u mě. Přestal jsem sledovat čas, ale asi po 10 minutách překvapivě příjemného povídání je jasno, viníkem je vířivka. O další dvě minuty mi v telefonu vibruje e-recept na mast, která problémy vyřeší.

Virtuální klinika mi zachránila kůži a možná i vztah.

Autor: Shutterstock

Komentář lékaře:

Velikou výhodou vyšetření ve Virtuální klinice EUC je možnost zaslání fotografií, což je v případě kožních problémů v podstatě nutnost, bez které by nebylo možné stanovit diagnózu. Pokud je to vhodné, s pacientem je možné zahájit i videochat. Pokud se ale jedná o kožní problémy v oblasti intimních partií, pacienti spíše preferují chat a zaslání fotografie. Někteří pacienti mohou být při popisu svých obtíží nervózní, mohou se stydět. Chat tyto pocity prakticky odbourá a lékař se často od pacienta dozví více informací než při osobní návštěvě v ordinaci.

MUDr. Petra Bomberová Kánská, vedoucí lékařka Virtuální kliniky EUC