Kolik spánku potřebujeme?

„Lidé starší 65 let potřebují sedm až osm hodin. Od 18 let do 64 let sedm až devět hodin. Šesti až třináctileté děti by měly spát devět až 11 hodin. Předškolní tří až pětileté děti 10 až 13 hodin. Pro roční až dvouleté děti je ideálních 11 až 14 hodin. Čtyřměsíční až roční děti mají potřebu spánku mezi 12 a 15 hodinami,“popsal hypnoterapeut Libor Činka.

Zdravotní potíže

Spánek kratší než 7,5 hodiny denně zvládne dlouhodobě bez zdravotních následků jen pár dospělých. Nedostatečný spánek může zapříčinit rakovinu, Alzheimerovu chorobu i problémy s otěhotněním. Pomoci může i hypnóza. Vede člověka k napojení na jeho nitro a tak přirozeným způsobem umožňuje nastartovat ozdravné mechanismy a změnu vnímání důležitosti spánku v podvědomí.

Spánková hygiena

● Ložnici zatemněte,televizi a počítač vypněte dvě hodiny před usnutím.

● Hodinu před ulehnutím odložte telefon.

● Jednou týdně vyměňte povlečení.

● Teplotu v ložnici udržujte kolem 18stupňů Celsia.

VIDEO: Zdají se kojencům sny? A proč se ve spánku smějí?

Video
délka: 03:35.60

Zdají se kojencům sny? A proč se ve spánku smějí? Science Nature Page / titulky Adam Balažovič