Prodloužená trasa A a nová trasa D. Tak to bude vypadat v pražském metru do dvanácti let. Celkové náklady? Pravděpodobně 80 miliard. A včera se magistrát rozhodl, kde peníze sežene. Půlku uhradí fondy Evropské unie, půlku magistrát. O zaplacení "déčka" se ještě jedná. A takhle bude nové metro vypadat... Trasa A: Pod zemí až na letiště Jak bude prodloužení vypadat v praxi? Čtrnáct kilometrů navíc a v nich 8 nových stanic. Výstavba podle plánů začne v roce 2009 a bude mít tři etapy. Ta první obsahuje stavbu stanic Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol a úseky mezi nimi. Metro sem přijede za čtyři roky poté. Za další čtyři roky by měla být konečnou stanicí Dlouhá Míle a v roce 2018 se "krtkem" dostanete až na letiště. Náklady budou necelých 40 miliard. Trasa D: Z "Hlaváku" na Písnici za 40 miliard Další barva přibude do plánu metra. Vznikne úplně nová trasa s vlastním depem. Trasa D bude mířit až do Písnice. Stavba začne v roce 2010 a podle předběžných odhadů přijde na zhruba 40 miliard. "Déčko" bude "rozetapováno". Jako první by měl vzniknout úsek ze stanice Pankrác přes Olbrachtovu, Nádraží Krč, Nemocnici Krč do Nových Dvorů. V další etapě se prodlouží úsek z Nových Dvorů přes Libuš do Písnice. Nakonec se stavaři vrhnou na cestu ze stanice Pankrác přes Náměstí bratří Synků až na Hlavní nádraží. Kdo stavbu zaplatí, je v jednání. Uvažuje se i tom, že se do projektu zapojí i soukromí investoři. Dopravní podnik už zadal zpracování analýzy, která přenese zahraniční zkušenosti se soukromými investory do pražských podmínek. Nová trasa by měla být dostavěna stejně jako "áčko" v roce 2018.