Český Telecom měl bránit zákazníkům přejít ke konkurenci. Teď za to krutě zaplatí! Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) totiž došla trpělivost a společnosti "napařil" pokutu 205 milionů! Podle ÚOHS byl trik na zákazníky poměrně jednoduchý. Lidem společnost nabídla volné minuty, a tím jim bránila přejít ke konkurenci. Většině zákazníků se totiž o volání zdarma přijít nechtělo. Navíc musejí platit poplatek, i když přes svůj telefon využívají služby jiného operátora. Český Telecom si tak jejich věrnost vlastně podle antimonopolního úřadu "pojistil". "Jde o první takový případ, zahájený podle práva Evropské unie," řekl včera předseda ÚOHS Martin Pecina. A co na to zákazníci? "Konečně. Je to dobře, že dostali takovou pokutu. Zneužívají svoje postavení pořád. Teď už sice volné minuty zrušili, ale ceny nechali stejné. Navíc nechápu, proč mám platit stovky korun jen za to, že mám telefon, ale nevolám právě s Českým Telecomem," rozčiloval se Stanislav Bašta z Prahy, jen jeden z mnoha nespokojenců. Český Telecom se ale bude bránit. "Rozhodně požádáme nezávislý soud o prošetření," uvedl mluvčí společnosti Vlastimil Sršeň. Podle něj navíc společnost rozhodnutí ÚOHS zatím neobdržela.
Nebyl to první trest Český Telecom je nejpokutovanější českou firmou ze strany ÚOHS. Od července 2001 dostal pravomocné pokuty přesahující 300 milionů korun. Navíc společnost čeká na rozhodnutí o dalším "trestu" v hodnotě 90 milionů! datum pokuty částka červenec 2001 1,8 milionu listopad 2003 6,5 milionu leden 2004 81,7 milionu říjen 2004 23 milionu březen 2005 milionu listopad 2005 205 milionu
