Pokud veřejnost nabyla dojmu, že tabákové společnosti po dohodě s americkou vládou upustily od snah útočit v reklamní kampani na mladé, je bohužel na omylu. Ve zprávě časopisu The New England Journal of Medicine se píše, že tabákové společnosti útočí na mládež inzercí v časopisech jí určených více než kdy předtím, navzdory snahám dohody z roku 1998 (Master Settlement Agreement). Tato dohoda uložila tabákovým společnostem ve čtyřiceti šesti zemích uhradit přibližně 206 biliónů dolarů, výdaje vzniklé výlohami na léčbu onemocnění způsobené kouřením za posledních 25 let. Dohoda dále zakazuje reklamu na cigaretové výrobky určenou mladistvým a dětem. Přes tuto dohodu se výdaje na reklamu v časopisech pro mladé zvýšily o šest procent. Podle zmíněné studie činily tyto náklady v minulém roce 60 milionů dolarů oproti roku 1995, kdy tyto náklady činily "pouhých" 56 miliónů.