Karolína Straková (35) se přesně v takové situaci ocitla na začátku září. „Protože nově zařizuji zrekonstruovaný byt, potřebovala jsem ještě dokoupit do obývacího pokoje televizor,“ líčí svou situaci Karolína.

„Už v minulosti jsem měla dobrou zkušenost s nákupem elektroniky na internetu. Líbí se mi, že má člověk možnost porovnat ceny snad všech obchodů v Praze, aniž by vytáhl paty z domu. Navíc jsem velmi pracovně vytížená, a tak nemám na běhání po kamenných obchodech ani čas,“ dodává.

Celá objednávka v hodnotě 32 000 korun byla ještě zlevněná díky sezonní slevě na 25 000, a tak Karolína neváhala ani minutu. Celou částku zaplatila prostřednictvím karty jednorázově - platba proběhla hladce, a dokonce dostala i potvrzení o příchodu platby od obchodníka.

Nepříjemné překvapení pro Karolínu přišlo za dva týdny, kdy se jí do rukou dostal výpis z účtu. Chybělo v něm 12 000 korun, a jak se později dozvěděla, tato částka odpovídala zahradní udírně, kterou si údajně měla také objednat.

„Do té doby mě ani nenapadlo, že může být něco v nepořádku,“ říká Karolína. „Vždyť jsem při objednávce neudělala nic špatně a byla jsem si 100% jistá, že jsem žádnou udírnu nechtěla. Naštěstí jsem hned volala do ČSOB, kde mi podle Zákona o platebním styku vrátili peníze, protože jsem se zaúčtovanou platbou bez přítomnosti karty nesouhlasila.“

Po této nemilé zkušenosti se Karolína začala zajímat o to, aby se podobná situace neopakovala. Řešení našla tam, kde problém začal, tedy na internetu. Dozvěděla se o novém zabezpečení internetových plateb 3D Secure, které nabízí její domovská banka ČSOB a Era od Poštovní spořitelny.

K aktivaci této služby a tím pádem i k nejúčinnější ochraně financí přitom stačí maximálně pět minut strávených na stránkách internetového bankovnictví. „Skutečně je to velice snadné. Stačí, když si nastavíte číslo svého mobilního telefonu pro přijetí SMS kódu pro potvrzení transakce. Aktivace  služby i přijaté SMS zprávy jsou zdarma,“ upřesňuje Jana Opršalová, výkonná manažerka segmentu Platební komfort ČSOB.

Karolíně se navíc líbí, že při online nákupu je přesměrována na stránky banky a po vyplnění formuláře s heslem, číslem karty a kódem je vrácena zpět na stránky obchodníka.

„Tím mají naši klienti zaručeno, že již nikdo nebude mít přístup k jejich osobním informacím o platební kartě, a tím pádem se stává nakupování na internetu maximálně bezpečné,“ upřesňuje Jana Opršalová.  O velkém úspěchu svědčí i statistiky banky. Tuto službu ČSOB využívá od poloviny září již 25 tisíc spokojených klientů.

Komerční prezentace