Všechno se odvíjí v závislosti na kurzu eura. Čím více koruna posiluje, tím víc se podobné výlety Čechům do Německa vyplatí. „Češi dávají přednost kvalitním značkovým výrobkům,“ vysvětluje vedoucí jednoho z obchodních domů Thorsten Kemp (40). „Vlastním obchodníkům v zemi zřejmě natolik nedůvěřují,“ dodává s tím, že jenom u nich tvoří 14 % z celkového počtu zákazníků Češi.

Spokojení němečtí obchodníci si mnou ruce. „Češi u nás utrácejí mnohem více než Němci,“ říká s širokým úsměvem jeden z nich. V průměru zchudne peněženka každého Čecha až o 1000 eur (téměř 27 tisíc Kč). A co je pro obchodníky vůbec to nejlepší – většinou platí v hotovosti. O takové zákazníky by v Německu přijít nechtěli, takže se své zahraniční »chlebodárce« snaží všelijak nalákat – parkování zdarma, český průvodce po městě...

15 triků pro chytré nakupování
Autor: SHUTTERSTOCK.COM


A co »táhne« nejvíc?

1. Značkové boty
U žen vítězí značka Prada, pánové se zaměřují na sportovní obuv (především Adidas a Diesel). V Německu je cena obuvi o 20–30 % levnější.

2. Notebooky
Vyhledávané jsou značky Apple a Sony

3. Svršky
Trička, halenky, topy... S přehledem vítězí značka Lacoste.

4. Značkové hodinky
Nejvíce touží čeští zákazníci po originálních modelech (např. Quicksilver)

5. Kosmetika
Zatímco Němci kupují jeden až dva produkty, Češi si odnášejí celé sady. Cena: 3–4 tisíce korun.

6. Čokoláda
Obzvláště pak ta, který má na obalu nějaký drážďanský motiv – operu, galerii, muzea...