To snad není pravda! Pražské metro je plné šlendriánu a špatně provedené práce. Blesku se podařilo získat exkluzivní fotografie, které dokazují, že za zatopení metra může také špatná práce stavební společnosti Metrostav. Na přestupu mezi trasami A a B ve stanici Můstek, kde měla podle projektu stát metr silná betonová zeď, byla jen deseticentimetrová zídka z cihel. Také tudy se metrem při povodni valila voda. Podobné »zmetky« skrývá metro na více místech. V tunelu na trase B u stanice Invalidovna zase metr silnou betonovou zeď »stavitelé« nahradili pouze třiceticentimetrovými tvárnicemi, na které nastříkali dva centimetry betonu. "Je to něco naprosto neuvěřitelného. Bohužel jsme zjistili, že se Metrostav při stavbě metra na řadě míst vůbec neřídil projektem. Zkrátka, kde se jim to hodilo, tam to ošidili," uvedl zdroj ze společnosti Metroprojekt, který si ale kvůli zákazu podávání informací nepřál být jmenován. "Kdyby všechno udělali přesně podle našich projektů, mohly být škody v metru daleko nižší," dodal zdroj. Metrostav se k chybám, které vznikly při stavbě včera otevřeně přiznal. "O tom, že zeď, která prochází přestupem mezi trasami A a B na Můstku, nebyla postavena podle projektu, jsme se dozvěděli teprve dnes ráno," informoval včera mluvčí Metrostavu František Polák. "Další pochybnosti prošetřujeme a hledáme zodpovědnou osobu. Zatím jde ale o jedinou chybu, na kterou jsme přišli a to je myslím docela dobré skóre," uvedl překvapivě. Konkrétní osoby však už zřejmě nikdy potrestány nebudou. Podle Poláka je totiž jejich špatná práce z právního hlediska promlčená. Nekvalitně postavené úseky metra byly totiž dokončeny ještě před revolucí. Na metro navíc Metrostav dával záruku pouhých 18 měsíců! Rozsáhlou reportáž o stavu pražské podzemky přinese Nedělní Blesk.