První momenty za volantem nového lanceru jsou jako setkání měšťácké paničky s lázeňským švihákem.
Nabušená hruď a svalnatý zadek s 'křídlem' vzrušují a vzbuzují různá očekávání. Jenže je to jako na té kolonádě - ne všechno se vyplní...
Především motor není zdaleka tak sportovní jako jeho schránka. U semaforu rozhodně netrhá asfalt a při silnějším sešlápnutí plynového pedálu dává o sobě hodně slyšet. Za studena máte občas pocit, že sedíte v ojeté dodávce. Spotřeba letí vzhůru, takže ve městě jste na 12 litrech. Jakmile se ale tři diamanty na přídi ohřejí, začne diesel příst jak nacpaný kocour. Při normální jizdě se dostanete pod sedm litrů, a to platí i pro dálnici. Navíc, když bude někdo chtít vašeho šviháka pokořit, bude potřebovat víc než 140 koní a hodně odvahy.
Lancer, neboli 'muž s kopím', je opravdu spíš chlapská záležitost, o čemž svědčí i absence toaletního zrcátka na sluneční cloně u řidiče. Kufr nepotěší vyššího chalupáře, nedá tam sekačku a ještě bude v nebezpečí, že si o jeho zdviženou hranu rozbije čelo. Jinak je to auto se skvěle naladěnými brzdami a podvozkem, který ze zatáčky utrhne snad jen Daniel Landa. Kvalitně zpracovanému interiéru nelze nic vytknout, s výjimkou nepodsvíceného ovladače multifunkčního displeje. Najít ve tmě tenhle knoflík znamená dát levou ruku z volantu a šátrat po přístrojovce. Při sluníčku zase nastává potíž s panelem rádia, kde se údaje stávají neviditelnými.
Suma sumárum, dieselový lancer dělá švihákům čest, je na něj spolehnutí, když se potřebujete rychle dostat z nějaké šlamastyky. A pokud dojde na nejhorší, nabídnou měkkou náruč slušné sady airbagů.
Technické údaje:
Označení vozu: Mitsubishi Lancer VII 2,0 DI-D
Motor: vznětový s přímým vstřikem 103 Kw, turbo s variabilní geometrií lopatek
Největší výkon: 140 k
Nejvyšší rychlost: 202 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 s
Kombinovaná spotřeba:6,6 l/100 km
Zavazadlový prostor: 400 l
Cena: 664 000 Kč
Pro: výborný podvozek a brzdy
Proti: hlučnost motoru za studena