Caterham uvádí extrémní řadu RS. A když říkáme extrémní, myslíme extrémní. Počkat, není Caterham extrémní sám o sobě? Je, ale v téhle kategorii víkendových hraček zkrátka platí jiná měřítka. Caterham spojil síly se specializovanou firmou RS Performance a výsledkem je auto, jehož poměr výkonu a hmotnosti se nebezpečně blíží monopostům formule 1. Osmiválcový motor 2,4 l může a nemusí být dopován kompresorem: s atmosférickým plněním dává sympatických 400 koní, s přeplňováním naroste počet hlav v pomyslném stádě na "více než pět set". Über-Caterham váží 520 kg, což znamená poměr výkon/hmotnost plus minus 1000 koní na tunu. Bugatti Veyron se svými 530 k/t se tiše krčí v koutě a doufá, že si ho tenhle Caterham nevšimne... Nejvyššího výkonu motor dosahuje v "motocyklových" 10 000 ot./min., točivý moment vrcholí o patnáct set otáček dřív hodnotou 405 Nm. Výrobce slibuje akceleraci 0-100 km/h za méně než tři sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 240 km/h. Kromě svého výkonu je Caterham RST V8 výjimečný také přítomností systému kontroly trakce. Neušklíbejte se, bez hlídací elektroniky by tahle zmutovaná motokára nejspíš byla naprosto neřiditelná. Asi ne nadarmo obdržíte zároveň s autem také poukaz na dvoudenní řidičský kurz. Mimořádná má být i cena: 115 000 britských liber neboli 3,8 milionu korun. Za auto, které nemá ani dveře... Na druhou stranu, obstarožní F1 vyjde nejméně na desetinásobnou čásku, o provozních nákladech nemluvě. Pokud si někdo z vás Caterham RST V8 koupí, což nepředpokládáme, určitě se ozvěte. Moc rádi bychom se svezli.