Vznikl za hlubokého socialismu. Jeho vlastníci ho milovali, ostatní účastníci silničního provozu, především pro zápach z jeho výfuku, nenáviděli. Ačkoli jeho výroba skončila již před dvanácti lety, je stále populární. Letos se dokonce objevily zprávy o jeho chystaném znovuzrození.


Zásadní milníky v životě trabantu 1957 Na počest 40. výročí Velké říjnové socialistické revoluce, 7. listopadu 1957 byla zahájena předsériová výroba modelu Trabant 500. Malý motor rozjel auto na pouhých 90 km/hod., karoserie byla vyrobena ze slisovaného textilního odpadu. 1964 Představil se Trabant 601. Udržel se ve výrobě 27 let. Za tu dobu se v německém Cvikově vyrobilo 2 820 000 kusů ve verzích limuzína kombi. I nyní na našich silnicích patří do dvacítky nejrozšířenějších automobilů. 1995 Konec výroby. V posledních letech svého výrobního cyklu byl pod kapotu namísto dvoutaktního montován čtyřtaktní motor Volkswagen. Byla to doba, kdy 'bakeliťáci' procházeli tunningem a stali se hitem.