Rozdílný pohled na velikost aut v Evropě a v USA se v současné době zřejmě nejvíce projeví při pohledu na nové SUV od Mazdy označované CX7. Zatímco řidičům na starém kontinentu se jeví jako více než dostatečně velké, pro Američany je malé. Dokonce tak malé, že tam japonská továrna musí dodávat i větší verzi s názvem CX9. Zvenčí vypadá auto dravě. Při pohledu na jeho přední část se musí okolo projíždějícím řidičům vkrádat do mysli pocit respektu. Ten je oprávněný, pod kapotou je totiž motor o síle 260 koní. Mazda se tedy vydala i v Evropě jinou cestou než další výrobci sportovně užitkových vozů, kteří sázejí hlavně na diesely. Podvozek je naladěn pro jízdu především na silnici. Tam si jízdními vlastnostmi auto nezadá s limuzínami střední třídy. Prostor je v něm dokonce větší, jen materiály v interiéru jsou méně kvalitní. Přestože je Mazda CX7 velké a těžké auto, díky silnému motoru ho málokdo předjede. To je ale zaplaceno vysokou spotřebou. Výrobce tvrdí, že v kombinovaném provozu se má pohybovat kolem deseti litrů, skutečnost na našich silnicích byla ale o dva litry horší.


Mazda CX7: Max. rychlost: 210 km/hod. Spotřeba: 10,2 l/100 km Zavazadlový prostor: 455 l Cena: od 785 900 Kč
Plusy + výkonný motor + sportovní jízdní vlastnosti + nezaměnitelný design Minusy - vyšší spotřeba - málo odkládacích ploch - v nabídce není diesel