V Čechách, na Slovensku i v řadě dalších zemích patřila minulá generace fabie k nejoblíbenějším vozům. Blesk ve spolupráci se slovenským Novým Časem zjišťuje, zda i nástupce tohoto vozu má na to, aby se stal bestselerem. Celkem s ní hodláme během jediného roku zdolat padesát tisíc kilometrů. Jaká jsou první zjištění, po ujetí deseti procent této porce?
Jaké auto testujeme: Škoda Fabia Ambiente 1,2 (51 kW) Základní cena: 296 900 Kč Standardní výbava: 4 airbagy, ABS, imobilizér, posilovač řízení, mlhové světlometky, 15palcová kola, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, palubní počítač. Příplatková výbava: Rádio s CD - 8000 Kč, klimatizace Climatic - 20 000 Kč, Defendlock - 6000 Kč. Celková cena vozu: 330 900 Kč
Měření přineslo překvapení: Po ujetí hranice pěti tisíc kilometrů jsme zjišťovali skutečné jízdní výkony nové fabie. Odborníci z firmy Dekra v Bratislavě opatřili bok auta speciálním měřicím zařízením. A výsledek? Jak zrychlení, tak maximální rychlost má 'naše' fabie lepší, než uvádí v oficiálních materiálech výrobce. Měřili jsme i přesnost rychloměru. Jak při šedesátce, tak při devadesátce i při stotřicítce byla skutečná rychlost vozu vždy o tři kilometry nižší, než ukazoval tachometr.
´+´ * Řazení - hladký chod a přesné dráhy. Je to světová špička! * Podvozek - je sice prakticky stejný jako v minulé generaci, ale i tak stále patří k tomu nejlepšímu, co auta tohoto typu nabízejí. Navíc je teď naladěn o malinko měkčeji, což bude vyhovovat při jízdě po nekvalitních silnicích. * Odkládací prostory - je jich dostatek a jsou bohatě dimenzované. Například schránky ve dveřích pojmou i lahev o objemu 1,5 litru. * Zavazadlový prostor - jen málo aut v této velikostní kategorii má tak velký prostor na zavazadla. Navíc je k dispozici i plnohodnotné náhradní kolo. * Prostornost - snad jedině pro ramena dospělých cestujících není vzadu úplně nejvíc místa. Jinak všude bez problémů. ´-´ * Skládání zadních sedaček - trochu složité. Je třeba nadzdvihnout sedák, pak vyjmout opěrku hlavy, a nakonec sklopit opěradlo. Může vadit i schůdek, který na hraně kufru a sedaček vznikne. ´?´ * Design - zvnějšku se poměrně vysoká a úzká stavba karoserie nemusí všem líbit. * Motor - benzinový tříválec 1,2 má teď výkon 70 koní. Je dobře odhlučněný. Za 5000 kilometrů, které jsme většinou ujeli po dálnici, je průměrná spotřeba 6,8 l/100 km.