Korejských sportovně užitkových vozů jezdí po silnicích tuzemska i jiných zemí stále více. Úspěch této kategorie vozů vede k tomu, že modelů stále přibývá. V nabídce pro své zákazníky je chce mít každá značka. Test Blesku by měl odhalit, zda jsou nějaké zásadní rozdíly mezi dvěma vozy stejné kategorie, navíc vyrobených ve stejné zemi. Zatímco Chevrolet Captiva je na trhu novinkou, Hyundai Tucson se už přes dva roky prodává. Právě na designu tucsonu, zejména uvnitř, je znát, že nyní dokonce i v novějších modelech značky Hyundai se "nosí" už malinko jiné střihy i materiály. Přitom je ale interiér velice praktický, například nás ohromila velikost odkládacích schránek v bočních dveřích. Podařilo se do nich dokonce umístit i lahev "kalamář" s mělnickou Ludmilou. Potěší i slušná výbava, například vyklápěcí zadní okno. Naopak horší hodnocení si při testu odnesly krátké a trochu zvláštně skloněné sedáky vpředu a dosti nevzhledný volant. Ke kladům tucsonu nepochybně patří motor. Nejenže s ním auto v pohodě stačí běžným rodinným autům, ale je navíc úsporný. Auto je vhodné i do obtížnějšího terénu, než jsou polní cesty. Svědčí o tom nastavení podvozku i zámek pohonu 4x4. Naopak na horších silnicích je jízda s ním až příliš houpavá. Co je na captivě dobře patrné, je to, že dnešní sportovně užitkové vozy už terénní schopnosti mít nemusí. Zjistilo se totiž, že mimo silnice s nimi jejich majitelé jezdí jen v mizivém procentu. Vzhled captivy je povedený. Jen kdyby neměla kýčovité kašírované výdechy na předních blatnících. Uvnitř najdou cestující poměrně strohé linie. Jsou však moderní a neurážející. Interiér je prostorný. Dokonce tak, že je v autě na zadních sklopných sedačkách možno převážet k obvyklým pěti ještě další dva pasažéry dětského věku. Přitom tři dospělí sedící ve druhé řadě se kvůli nim nijak nemusí uskrovňovat. Captiva je přes svůj vzhled silniční auto a má k tomu odpovídající jízdní vlastnosti. Přesto, spíše pro pocit, že si majitel koupil "čtyřkolku", je na displeji zobrazen kompas a na středovém panelu lze najít i tlačítko pro zapnutí asistence na sjíždění prudkých svahů.


Chevrolet Captiva 2,0 D Max. rychlost: 180 km/hod. Spotřeba: 7,4 l/100 km Zavazadlový prostor (při sklopené třetí řadě sedadel): 465 l Cena: od 795 900 Kč Plusy: - schopnosti na silnici - prostorný interiér i kufr - dobrý design Minusy: - vyšší cena - nepříliš pohodlné sedačky - hlučnější motor
Hyundai Tucson 2,0 CRDi Max. rychlost: 177 km/hod. Spotřeba: 7,1 l/100 km Zavazadlový prostor: 325 l Cena: od 629 900 Kč Plusy: - dobrá cena - schopnost zdolávat terén - úsporný motor Minusy: - laciněji působící prvky interiéru - malý kufr - méně účinné brzdy