Americký konkurent evropských rodinných vozů nižší střední třídy je trochu jiná káva než takový Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra či Citroën C4. Jestliže při pohledu z dálky vám mohou tato auta poněkud splývat, Dodge Caliber si jen tak s něčím nespletete. Hranaté agresivní tvary ostře kontrastují se současnou evropskou i asijskou produkcí. Už po krátkém seznámení s autem je znát, že současní tvůrci amerických automobilů i zákazníci za velkou louží vyznávají jiné hodnoty než Evropané. Tak například - v Evropě se všichni snaží, aby plasty použité v interiéru vypadaly co nejluxusněji. Materiál na palubní desce caliberu oproti tomu připomíná ty, které se používaly již před několika desetiletími. Také honbě za co největším objemem zavazadlového prostoru Američané nepodlehli. V lidech, kteří se během týdenního redakčního testu s caliberem seznámili, se většinou mísilo několik pocitů. Mírné zklamání z horšího slícování některých dílů v interiéru, z jízdních vlastností, kvůli kterým je nutno na rozbitých silnicích Česka často výrazně ubrat plyn. Naopak nadšeni byli řidiči z některých detailů. K těm patří například znak efektně vyšitý na koberečku zavazadlového prostoru, speciální klimatizovaná schránka na čtyři plechovky v palubní desce, dobře hrající audiosystém i poměrně slušná spotřeba na to, že jde o auto z produkce zámořské automobilky... Jenže tady je menší chyták. Dieselové motory totiž dodává německý Volkswagen. Jeho hluk je dobře utlumen, na rozdíl od svistu vzduchu, který při dálničních rychlostech ofukuje dosti vysokou karoserii. A výsledek testu: Pokud hledáte auto, se kterým se dá pohodlně jezdit po městě a chcete zapůsobit na okolí něčím, co někdo jiný nemá, pak o Dodge Caliberu uvažujte. Pokud chcete praktické auto, se kterým si někdy zkusíte i sportovní jízdu, pak se raději poohlédněte někde jinde.


Dodge Caliber 2,0 CRD Max. rychlost: 196 km/hod. Spotřeba: 6,0 l/100 km Zavazadlový prostor: 296 l Cena: od 535 000 Kč Plusy: * působivý image * slušné řazení a brzdy * nízká spotřeba Minusy: * některé odkládací prostory jen symbolické * vyšší aerodynamický hluk * menší zavazadlový prostor