Nissan se v poslední době odvrací od výroby běžných rodinných aut. V jeho produkci najdete terénní auta i taková, která nejdou zařadit do žádné škatulky. Jedním z nich je letošní novinka Nissan Qshquai. Na první pohled vypadá skoro jako auto určené do terénu. Mohutný předek, oplastované prahy a spodní části dveří by možnost zdolávat bláto, hlubší prohlubně a hrby mimo asfaltové cesty naznačovaly. Jenže samotní lidé od Nissanu přiznávají, že ani verze s pohonem čtyř kol (existuje totiž i dvoukolová) není do opravdového terénu to pravé ořechové. S qashqaiem se má jezdit z 99 procent po silnici a kdyby si náhodou příroda usmyslela naházet na silnici metr sněhu či tam nalít pěticentimetrovou vrstvu vody, pak máte k dispozici kromě větší světlé výšky také možnost otočit knoflíkem a připojit pohon zadní nápravy. Na polní cestě a po dešti rozmáčené louce, jak si testovací posádka Blesku vyzkoušela, tato technická řešení vyhovují. Mnohem větší porci kilometrů ale testovaný exemplář Nissanu Qashqai absolvoval po českých silnicích všech typů a kvalit. A tam velmi příjemně překvapil. Dvoulitrový benzinový motor pod kapotou byl navíc skvěle utlumen. Při předjíždění by se ale hodil trochu silnější motor a také spotřeba (téměř deset litrů) by mohla být příznivější. Interiér testovaného vozu byl působivý - uveďme například obrovské panoramatické střešní okno a displej navigace, na který se promítá i obraz z parkovací kamery, a hnědé kožené sedačky. Ty ale mají trochu krátká opěradla.
Plusy: - výborný podvozek - zajímavý vzhled - dostatečný prostor pro cestující i zavazadla Minusy: - horší sedačky - v interiéru není místo na velkou lahev s pitím - vyšší spotřeba
Nissan Qashqai 2,0 4x4 Max. rychlost: 190 km/hod. Spotřeba: 8,4 l/100 km Zavazadlový prostor: 410 l Cena: od 651 900 Kč
