Prvního majitele škodováckého elektromobilu přivezla do turnovského dealerství přítelkyně. A Blesk byl u toho. Z prodejny už podnikatel a majitel brusírny diamantů Josef Patočka odjížděl v enyaqu, který mu slavnostně předala půvabná slečně Lucie.

„Když jsem se rozhodl, že si koupím elektromobil, tak jsem chtěl, aby to bylo auto, které je od začátku postavené jako elektromobil,“ přiznal se pan Josef. Jeho požadavek nové SUV, za které dal 1,4 milionu korun, splňuje.

Nabíjet doma

Na jedno nabití ujede až 520 km, samotné nabíjení baterie pak trvá šest až osm hodin. „Auto si budu převážně nabíjet u sebe v garáži,“ prozradil Blesku navýsost spokojený majitel. Všechno příslušenství k nabíjení, takzvaný wallbox, se dá pořídit společně s autem. Škoda nabízí celkem tři wallboxy v rozmezí od 13 900 do 26 900 korun.

Na českých silnicích je přes 700 nabíjecích stanic, ale každým rokem se staví stovky dalších. Není tak problém s autem vyrazit třeba i na dovolenou. „Jezdím po městě, ale i pracovně do Prahy, takže po dálnici. Denně najedu tak 250 kilometrů,“ svěřil se Josef Patočka, než usedl za volant a vyrazil domů – poprvé v novém enyaqu.

Uspěje na západě?

Do konce letošního roku plánuje Škoda prodat v České republice přibližně dva tisíce nových enyaqů. Model má podle expertů velkou šanci oslovit zákazníky v západní Evropě, protože spadá do kategorie sportovně užitkových vozů, o něž je v posledních letech enormní poptávka.

Na trhu s elektromobily je však takovýchto modelů málo, čehož se Škoda snaží enyaqem využít. Jeho cena se pohybuje od 1 072 900 Kč po 1 379 000 Kč. Dokáže jet až 180 km/h, vybaven je mimo jiné dotykovou obrazovkou, kufrem o objemu 585 litrů a pohonem zadních kol.

Fotogalerie
7 fotografií