Nové modely Mercedesu se testovaly u Křivoklátu. Dva připravované modely, na kterých v Mercedesu hodně záleží, vyfotografoval na konci minulého týdne náš čtenář. Kolona cca pětadvaceti vozů, mezi nimiž bylo asi deset důkladně zamaskovaných, se pohybovala na trase mezi obcemi Městečko a Slabce v oblasti křivoklátských lesů na Rakovnicku. "Jeli hodně rychle. Když si všimli, že je fotím, tak ale tři auta zastavila a vystoupily z nich osádky. Mezi německy mluvícími muži byl i jeden Čech. Začali vyhrožovat, že mi seberou fotoaparát, a hned se zajímali, jestli jsem novinář a pro koho to fotím," popsal nám svůj nevšední zážitek čtenář. Podle dalšího zdroje se tyto vozy objevily na Rakovnicku nejen na této trase. V jedné restauraci se totiž testovací posádky stavovaly na občerstvení. Přestože byla auta velice důkladně kamufl ována plasty a fóliemi a některá z nich měla dokonce připevněné různé falešné spojlery, Blesk a spolu s ním i další odborníci jsou přesvědčeni, že v tomto případě šlo o jízdní zkoušky budoucí nové generace Mercedesu třídy E a také modelu, který dosud v nabídce této značky není. Konkrétně jde o konkurenci pro vůz BMW X3. Zatím se o něm neofi ciálně hovoří jako o Mercedesu třídy X. Oba automobily by se měly ofi ciálně představit na některém z velkých mezinárodních autosalonů v příštím roce. Jak se testuje? Testování nového modelu auta je dlouhodobý proces, při kterém prototypy najezdí často dohromady miliony kilometrů. Často se nejprve jednotlivé části zapracují do aktuálně vyráběného modelu (takzvaná mula) a testují se v něm. Později přijdou na řadu jízdní zkoušky již prakticky hotového auta. Jezdí se často v extrémních klimatických podmínkách (za polárním kruhem, v pouštích a podobně). Řada zkoušek se dělá i na uzavřených testovacích polygonech automobilek. Při pohledu do interiéru je možno spatřit množství drátů a speciálních přístrojů, které zaznamenávají údaje z čidel v motoru, podvozku a podobně. V běžném provozu mívají auta zpočátku "těžkou" kamufláž. Ta má náhodného svědka přesvědčit o tom, že vidí auto buď úplně jiného výrobce, nebo alespoň jiného typu. Později s blížícím se časem před ofi ciální premiérou maskovacích prvků ubývá a nakonec lze na běžných silnicích vidět i naprosto nekamuflovaný nový model.


Mercedes X-class * Auto by mělo jezdit na podvozku nového Mercedesu C * Pod kapotou budou zřejmě zážehové šestiválce 2,5, 3,0 a 3,5 litru, vznětový čtyřválec 2,2 litru a šestiválec 3,0 litru * základní cena se odhaduje něco nad 1 milion Kč * hlavní konkurence je BMW X3
Mercedes E * Současná generace je v prodeji od roku 2002 * Vloni prošel modernizací vzhledu * Největší motor v nabídce: 6litrový osmiválec * Max. rychlost: omezena na 250 km/hod. * Cena: od 1 145 000 Kč