Vybírejte podle odborných testů

Na každé pneumatice v obchodě uvidíte štítek, který shrnuje základní parametry pneumatiky, a pro rychlou orientaci postačí. Pokud ale chcete koupit opravdu dobré, vybírejte podle odborných testů. Kupříkladu rakouský autoklub ÖAMTC letos ve spolupráci s dalšími autokluby a institucemi otestoval 16 vzorků pneumatik pro malé vozy(185/65 R15). A žádné vyloženě perfektní nenašel, zato našel dvě vyloženě nebezpečné.

Testované zimní pneumatiky

Pneumatiky testoval i český Autoklub ČR, který podrobil zkoumání pět vzorků pneumatik plus referenční barumky. Z vybraných modelů žádný barumky neporazil.

Testované zimní pneumatiky

Není přitom s podivem, že dvě pneumatiky, které prošly oběma testy, mají hodnocení podobné. Rakouský autoklub se doporučuje vyhnout gumám Toyo Snowprox kvůli velmi špatnému výkonu na sněhu. V českém testu na sněhu také propadly, byť ne tak tragicky. Naopak na suchu, kde je Rakušané také kritizovali, dokázaly barumky i mírně překonat.

Kdy je čas přezout pneumatiky?

V zákoně se praví, že v období od 1. listopadu do 31. března je třeba mít své auto přezuté na zimní pneumatiky, pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza nebo může-li řidič vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se během jízdy tyto souvislé vrstvy mohou na silnici vyskytovat. Dále nám zákon ukládá minimální hloubku dezénu zimních pneumatik 4 mm. Na rezervu se ale nevztahuje, tu můžete mít letní.

Sedm stupňů rozhoduje

Na zimní je lepší s klidem přezout v předstihu. „Směs zimních pneumatik je přizpůsobená chladným teplotám a pod 7 °C netvrdne. Díky tomu zimní pneumatiky disponují mnohem větší trakcí na sněhu a ledu než i ty nejlepší letní pneumatiky,“ vysvětluje Michal Knor z Auto Kelly.