Mazda 3 je teď jiná. A to přesto, že změn si na první pohled nevšimne ani znalec aut. Inženýři mající na starost modernizaci tohoto úspěšného auta totiž zvenčí pouze nalakovali dříve chromovanou lištu nad krytem chladiče. Pak ještě mírně pozměnili design nárazníku. Podobné to je i uvnitř, i když je znát větší kvalita použitých materiálů. Změny jsou ale v oblasti bezpečnostní výbavy. Například se objevila signalizace nezapnutých pásů a sloupek řízení se má při nehodě zdeformovat tak, aby řidiči neublížil. Mazdy byly vždy pověstné kvalitními jízdními vlastnostmi. Ani modernizovaná "trojka" není výjimkou. Podvozek je naladěn spíše pro sportovní styl jízdy, ale není to tak výrazné, aby z vás při cestování po pražských kostkách vytřásl duši. Řízení je poměrně strmé a auto na povely volantu reaguje bleskurychle a přesně. Motoru se líbí pracovat ve vysokých otáčkách, ani k brzdám a řazení nelze mít žádné připomínky. Trochu únavný může být při delších nočních jízdách pro řidičovy oči pohled na modré "budíky" otáčkoměru a rychloměru s červenými číslicemi. Zvláště když červenou barvu mají i ručičky přístrojů. V interiéru jsme poněkud postrádali palubní počítač, naopak jsme byli mile potěšeni množstvím odkládacích prostorů včetně držáků na lahve a kelímky. Z vozu je skvělý výhled dozadu skrze rozměrné zadní sklo.
Mazda 3 - 1,6i Touring Max. rychlost: 185 km/hod. Spotřeba: 6,7 l/100 km Zavazadlový prostor: 350 l Cena: 559 900
