Před rokem touhle dobou šustily po sněhu ve zdejším areálu běžecké lyže a zněly výstřely. O olympijské medaile tu soupeřili nejlepší biatlonisté. Letos na stejném místě odlétávala bílohnědá kaše od kol různobarevných octavií verze Scout. Právě tady novináři zkoušeli kvality škodovácké novinky. Scout je v podstatě upravená Octavia Combi 4x4. Zvenčí ji však odlišují výrazné ochranné plastové prvky na předním i zadním nárazníku, lemy blatníků a prahů. Kromě toho je Octavia Scout i vyšší. Výška podvozku nad terénem je plných osmnáct centimetrů. Uvnitř se scout od běžné octavie odlišuje novým designem sedaček a hlavně upoutá madlo na palubní desce. Nástrahy mimořádně kluzkého terénu na závodní lyžařské trati scout, jak jsme si ověřili při několika průjezdech, ani v nejmenším nezaskočily. Jako lepší verze ze dvou nabízených motorů se nám při jízdě v terénu jevil benzinový dvoulitr. Na silnici ale byla i dieselová verze plně srovnatelná. Auto se sice vzhledem ke zvýšené světlé výšce v ostrých zatáčkách o malinko více naklánělo než běžná octavia, ale ze zvolené stopy neuhnulo.


Škoda Octavia Scout: Max. rychlost: 200 (197) Spotřeba: 8,7 (6,4) Zavazadlový prostor: 580 l Cena: 738 900 Kč (780 900 Kč) * Údaje v závorkách náleží verzi s motorem 2,0 Tdi PD