Podle ředitele dopravních policistů Tomáše Lercha za to může nejčastěji nepozornost za volantem, špatně označená nehoda nebo řidiči nabouraného vozidla, kteří se v šoku nehody pohybují okolí nabouraného vozidla třeba i bez reflexní vesty. Sami bourají často i šoféři, kteří havárku sledují v protijedoucím pruhu.

Takzvané sekundární nehody vznikají do dvou hodin v okruhu dvou kilometrů od té původní. Tvoří celých 4,4 % všech havárií na dálnici, v zimních měsících dokonce 12 %. Na silnicích první třídy je to zhruba 2,3 procenta.

Jak si počínat po nehodě?
Autor: www.1224.cz

Většina chybuje

Podle průzkumu České kanceláře pojistitelů dokázalo správný postup po nehodě určit jen 12 % řidičů. Celých 77 % ale věří, že ho ovládá. Nejčastěji by řidiči nejdřív stavěli trojúhelník a reflexní vestu by si oblékli až poté. Do jaké vzdálenosti trojúhelník umístit, ale nevěděl každý druhý. Více než třetina by zůstala po nehodě stát poblíž auta.

VIDEO: Mercedes vyletěl v Brně ze silnice, policie hledá svědky