Podle ředitele dopravních policistů Tomáše Lercha za to může nejčastěji nepozornost za volantem, špatně označená nehoda nebo řidiči nabouraného vozidla, kteří se v šoku nehody pohybují okolí nabouraného vozidla třeba i bez reflexní vesty. Sami bourají často i šoféři, kteří havárku sledují v protijedoucím pruhu.

Takzvané sekundární nehody vznikají do dvou hodin v okruhu dvou kilometrů od té původní. Tvoří celých 4,4 % všech havárií na dálnici, v zimních měsících dokonce 12 %. Na silnicích první třídy je to zhruba 2,3 procenta.

Jak si počínat po nehodě?
Jak si počínat po nehodě?

Většina chybuje

Podle průzkumu České kanceláře pojistitelů dokázalo správný postup po nehodě určit jen 12 % řidičů. Celých 77 % ale věří, že ho ovládá. Nejčastěji by řidiči nejdřív stavěli trojúhelník a reflexní vestu by si oblékli až poté. Do jaké vzdálenosti trojúhelník umístit, ale nevěděl každý druhý. Více než třetina by zůstala po nehodě stát poblíž auta.

VIDEO: Mercedes vyletěl v Brně ze silnice, policie hledá svědky

Video
délka: 01:00

Mercedes vyletěl v Brně ze silnice, policie hledá svědky Policie ČR Brno