Japonské Subaru se kdysi proslavilo robustním pohonem všech kol a technikou bez zbytečných cingrlátek. Doba se změnila, ale vozy s hvězdami ve znaku tuhle změnu zvládají skvěle. Zvlášť Outback. Všechno u něj dál funguje, jak má. Držení stopy je v duchu značky příkladné, české tankodromy mu nevadí, a pokud občas zdoláváte polní cestu, hodí se symetrický pohon všech kol. Kromě toho Outback coby zajímavá alternativa mainstreamu nabídne už v základu vše potřebné, dokonce včetně perleťové červené barvy na snímcích.
Někdejší výrobce legendárních soutěžních aut vyzdvihuje v duchu doby bezpečnost. Udržování jízdy v pruzích, sledování mrtvého úhlu… leč má i jiná světla, masku, nárazník a přednastavený sedmý stupeň převodovky.
Veškeré změny se nesou v decentním duchu. Pokud nemáte původní model okoukaný, všimnete si leda jiné masky. Totéž se opakuje uvnitř, kde najdete nový multifunkční volant s vyhříváním a audiosystém s osmipalcovou obrazovkou. Konečně obsahuje aplikace Apple CarPlay a Android Audio. Outback dostal také parkovací kamery v zrcátkách, lemující obrys vozu. Přepínají se tlačítkem na středovém tunelu a zvykli jsme si na ně velmi rychle. Vítaným pomocníkem jsou také dynamické natáčecí čáry při parkování. Líbilo se nám i automatické stmívání dálkových světel, které opravdu funguje, aniž by na nás museli kamioňáci blikat.
Neviditelné inovace se udály také na zavěšení a tlumičích. Mimo jiné se změnily řemenice a alternátor ztratil na váze půl kila. Sedmý virtuální stupeň variátoru slouží ke snížení dálničních otáček, první je teď k lepšímu zrychlení kratší. Nejen tím Subaru v dnešní době osloví milovníky precizní techniky, která neobtěžuje, ale pouze slouží. A tak to máme rádi!
NAŠE hodnocení
Kultivovaný motor
Vyvážené jízdní vlastnosti
Bohatá výbava
Krátké zadní sedáky
10 čísel o Subaru Outback 2.5 i-S Sport
Délka 4820 mm
Šířka 1840 mm
Výška 1605 mm
Rozvor 2745 mm
Kufr 512/1848 litrů
Výkon 129 kW
Rychlost 198 km/h
Slibovaná spotřeba 7,3 l
Naše spotřeba 8,3 l
Cena 1 080 000 Kč