Prodej automobilů ve Spojených státech se v příštím roce sníží o 1,2 procenta na devítileté minimum 16,2 milionu vozů z letošních 16,4 milionu vozů. Vyplývá to z prognózy výzkumné společnosti CSM Worldwide. Americké automobilky navíc budou podle CSM nadále ztrácet podíl na domácím trhu ve prospěch asijských konkurentů. Řada vedoucích pracovníků z automobilového průmyslu v posledních týdnech předpověděla, že prodej aut v USA v příštím roce zůstane beze změny nebo mírně klesne. Podle analytiků by pokles prodeje mohl zkomplikovat úsilí amerických automobilek General Motors, Ford Motor a Chrysler Group o restrukturalizaci. K poklesu prodeje automobilů v příštím roce pravděpodobně dojde i v sousední Kanadě. Společnost DesRosiers Automotive Consulting minulý týden předpověděla, že kanadský prodej se sníží až o pět procent na osmileté minimum 1,54 milionu vozů. Americké automobilky nyní na domácím trhu zápasí s ostrou konkurencí ze strany japonských a jihokorejských výrobců a s vysokými náklady na suroviny, zdravotní péči a penze. Společnost Edmunds.com předpověděla, že japonská společnost Toyota Motor v příštím roce vystřídá firmu Ford na pozici druhé největší automobilky v USA. Japonské automobilky exportem kompenzují pokles poptávky na domácím trhu. Asociace japonských výrobců automobilů JAMA očekává, že prodej automobilů v Japonsku se v příštím roce sníží o dvě procenta na 5,63 milionu po letošním poklesu o 1,9 procenta na 5,74 milionu vozů. Japonsko bylo v loňském roce odsunuto z pozice druhého největšího trhu s automobily na světě Čínou.