Život současné generace superbu se chýlí ke konci. Lze to vyvodit i podle toho, že letos prošel zevnějšek tohoto škodováckého modelu lehkou modernizací. A takzvaný facelift obvykle přichází zhruba dva roky před nástupem nové generace. Přesto má tento vůz, jak Nedělní Blesk zjistil při testu nejluxusnější verze Laurin Klement s nejsilnějším benzinovým šestiválcovým motorem, stále co nabídnout. Kategorií samou pro sebe je prostor. Ani basketbalista s výškou dva metry a deset centimetrů se nemusí bát, že by neměl na zadní sedačce prostor pro kolena. Druhou příjemnou věcí jsou drobné vychytávky, které už sice také nejsou novinkami, ale většina konkurence je stále nenabízí a ony přitom potěší. Tak například: schránka na deštník v opěrce loktů na zadních dveřích, podložka pod nohy, do různých stran výklopný displej navigace, vyhřívání i zadních sedadel… V nově nabízené luxusní verzi najdeme dokonce na obložení středového panelu a dveří pravé dřevo. Kvalitní kůže na sedačkách je samozřejmostí. Cestující vzadu mohou sledovat na LCD obrazovce pod střechou filmy na DVD. Přesto se nám některé drobnosti zdály nedotažené. Například volant neměl ani tlačítka na ovládání hlasitosti rádia, natož nějaká jiná a navíc se nám zdál stejný jako u verze RS. Jen s tím rozdílem, že místo na logo tohoto sportovního modelu bylo tentokrát prázdné. Klimatizace je jen jednozónová. Jízdní vlastnosti jsou na auto této kategorie i po těch letech stále na velice dobré úrovni. Raději než testovaný automat, kterému na náš vkus přemýšlení nad tím, zda přeřadit či ne trvalo dost dlouho, bychom volili manuální převodovku. S ní by zřejmě bylo možné dosahovat i příznivější spotřebu. Takto je velice obtížné ujet na plnou 62litrovou nádrž delší trasu než 500 kilometrů.


Superb 2,8 30V L K Maximální rychlost: 232 km/hod. Spotřeba: 10,4 l/100 km Zavazadlový prostor: 480 l Cena: 1 029 900 Kč