Přezujte raději dříve

Ani když nesněží, nejsou zimní gumy na autě předčasně. Zákon sice říká, že na autě musí být až tehdy, když očekáváte, že na trase narazíte na souvislou vrstvu sněhu nebo ledu, ale lepší vlastnosti než letní gumy mají už tehdy, když teplota klesne pod 7 stupňů Celsia. A to je po ránu či navečer už každý den. Navíc je musíte mít i všude tam, kde je značka Zimní výbava. Ať už je sníh, nebo se tráva zelená. Pokud budete mít od 1. listopadu do 31. března špatně obuto, hrozí vám pokuta 2000 Kč.

V testech propadly i legendy

Podle testů německého autoklubu ADAC se šetřit nevyplácí. Nejlepších výsledků letos v obou testovaných rozměrech dosáhly pneumatiky značky Continental, které patří k nejdražším. Jenže drahé pneumatiky se letos objevily i na chvostu tabulky.

Třetí od konce se umístily pláště značky Pirelli, která obouvá i formuli 1. U jedněch z nejdražších gum v testu je to slabý výkon. V obou testovaných rozměrech skončily druhé od konce gumy Semperit, které pohořely na suché vozovce. Vyhnout byste se při výběru měli pneumatikám Laufenn a Nankang.

Ty zklamaly na mokré vozovce a Nankang i na sněhu. „Pneumatika na sněhu klouzala, špatně se ovládala a měla dlouhou brzdnou dráhu. Podle odborníků ji stěží lze považovat za zimní pneumatiku,“ říká Michal Mikoláš ze sdružení dTest, které se testu účastnilo.

Jak si dobře vybrat?